Az Apple igazgatójától, Tim Cooktól egy interjúban megkérdezték, hogy lehet, hogy cége milliárd dollárokat kaszál a Google-tól, amiért annak keresőjét alapértelmezettként használja a Safariban, miközben a Google adatkezelése és privacy politikája messze nem üti meg azt a szintet, amit az Apple a saját termékeitől és szolgáltatásaitól megkövetel.
Cook azt válaszolta, hogy a Google keresője a legjobb a mezőnyben, és különben is, a Safarit intelligens nyomkövetés-megelőző tulajdonságokkal vértezték fel. Ez azonban csak az iOS 12-ben történt meg, a Google-lal pedig sokkal régebb óta üzletel az Apple.
Ugyanakkor tény, hogy a cégnek nincs is túl sok választása, hiszen a Bing és a Yahoo sem felel meg az Apple adatkezelési mércéjének, ráadásul mindkettő gyengébb a Google-nál.
Egyes szakértők szerint van megoldás: az Apple vegye meg, és fejlessze fel az adatvédelmi szempontból kifogástalan DuckDuckGo keresőt. Kérdés, hogy az Apple rászánja-e magát erre a lépésre: rengeteg pénzébe kerülne, ráadásul a Google-tól húzott bevételtől is elesne.