Hirdetés
. Hirdetés

Robotagyakat programoztak

|

A Pannon Egyetem Műszaki Informatikai Kara 2014. április 16-17-én nyolcadik alkalommal rendezte meg 24 órás programozási versenyét.

Hirdetés

A verseny tematikája minden évben a szakterület valamely érdekes kihívására keres választ, amely idén a környezetükhöz alkalmazkodó, önvezérlő robotok mesterséges intelligenciájának kidolgozása volt. Olyan robotok agyának programozása, melyek önálló életre és céltudatos cselekvésre képesek, változó környezetben is. A verseny internetes elődöntőjén közel negyven diákból összeállt csapatok vettek részt, közülük a legjobb kilenc csapat a döntőben bizonyíthatta problémamegoldó képességét.

Hirdetés

A kar informatikai képzésében kiemelt hangsúlyt kap a hallgatók szoftvertervezési és fejlesztési képességeinek felépítése. A 24 órás programozási verseny a megszerzett tudás nyilvános bemutatását és a legjobbak kiemelkedését biztosítja. A Műszaki Informatikai Kar az oktatás során, tantárgyaiban is, folyamatosan olyan kihívások elé is állítja a hallgatókat, melyek technológia és módszertani ismeretek mellett a munkaerő-piaci versenyképességüket alapvetően meghatározzák. Ilyenek például a problémamegoldó készség, a kreativitás, valamint a hatékony együttműködés csapatmunkában. Eredményül, a Műszaki Informatikai Kar diákjainak többsége már végzés előtt állásajánlatot kap, és egy közelmúltban megjelent felmérés szerint az ország összes felsőoktatási intézménye és összes szakát figyelembe véve a Pannon Egyetemen végzett informatikusoknak a legmagasabb a kezdő átlagfizetése.

A versenyen a csapatok feladata egy robot mentális felkészítése volt egy virtuális paintball bajnokságra. A 24 óra alatt a csapatok által fejlesztett egy-egy robotnak képessé kellett válnia arra, hogy felhasználói beavatkozás nélkül feltérképezze a virtuális arénát (ha úgy tetszik a „mátrixot”) amibe egy-egy küldetés során csöppen, majd a felbukkanó többi robotot átszínezze a saját színére. A játék célja, hogy egy robot minél tovább megőrizze a saját színét, és egy időben minél több másik robot is az ő színét viselje. A verseny 24 órája alatt a versenyzők kipróbálhattak különböző felderítési és útkeresési stratégiákat, előkészítő küldetéseken tehették próbára az általuk felkészített robotok tudását.

 

A zsűri értékelte a megoldások ötletességét, technológiai színvonalát, a csapatok bemutató előadását. A végső eredményt pedig a „viadal” döntötte el, ahol egy közös arénában mutathatták meg a csapatok a kifejlesztett robotok önállóságát, stratégiájuk eredményességét. A viadalt az érdeklődők élőben követhették a Pannon Egyetem aulájában. A versenyt a take.IT.easy nevű csapat nyerte meg, amelynek tagjai Giczi Dániel, Molnár Ádám és Szekeres Bálint mérnökinformatikus alapszakos hallgatók. A verseny második helyezettje a DivisionByZero csapata lett, tagjai Serleg Dániel, Tóth Benjámin és Tóth Dávid Noel programtervező informatikus és mérnökinformatikus alapszakos hallgatók. A dobogó harmadik fokára pedig holtversenyben a CoderCommando és az Infinite Loop csapata állhatott fel.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.