Elemzők szerint a vezetés rosszul döntött, amikor elállt a vállalat mobilrészlegének eladásától. A szállítások 38 százalékkal csökkentek; ez volt az egyetlen olyan üzletág, amely a negyedik negyedévben a költségcsökkentő intézkedések ellenére is veszteséget termelt. Sanjay Jha, a Motorola társ-vezérigazgatója, a mobilüzletág vezetője szerint az eladások várhatóan tovább csökkennek majd: a vállalat a középkategóriás készülékek fejlesztése helyett az idei évben okostelefon-kínálatának bővítésére koncentrál.
A Motorola a negyedik negyedévben 5,7 milliárd dolláros bevételt produkált, ami az előző év hasonló időszakának 7,1 milliárd dolláros mutatójához képest erőteljes visszaesést jelent. A 142 millió dolláros, azaz részvényenként 0,06 dolláros profit alulmúlta az elemzői várakozásokat, akik 0,8 dolláros részvényenkénti eredménnyel számoltak.
Egy évvel korábban a vállalat 3,7 milliárd dolláros veszteséget termelt: főként az olyan egyszeri tételek kifizetése miatt, mint egy 1,8 milliárd dolláros fogyasztóvédelmi bírság, vagy a cég által felhalmozott 2,2 milliárd dolláros jövedelemadó-tartozás befizetése.
A Motorola a 2009-es üzleti évre vonatkozóan 51 millió dolláros veszteséget jelentett; forgalmuk 22 milliárd dollárt tett ki, ami a 2008-as év hasonló eredményéhez képest 27 százalékos visszaesést jelent.
A mobilüzletág a negyedik negyedévben 132 millió dolláros veszteséget termelt: ami a megelőző év 595 millió dolláros deficitjéhez képest komoly előrelépés. A szegmens eladásai éves összehasonlításban 22 százalékkal, 2,35 milliárd dollárról 1,8 milliárd dollárra estek vissza.
A Motorola számításai szerint piaci részesedésük a 2008-as 6,5 százalékról 3,7 százalékra esett vissza. A vállalat új, Android operációs rendszerrel szerelt okostelefonjaitól várja a "megváltást": az első negyedben négy, az év végéig pedig további húsz ilyen készüléket terveznek piacra dobni. "Az előrejelzések szerint 2010-ben az okostelefon-eladások adják majd a teljes mobilüzletág bevételeinek felét" - kommentálta a termékpaletta frissítését Jha.
A vállalati mobilmegoldások - rádiós eszközök, mobil számítógépek, WLAN-eszközök - kétmilliárd dolláros forgalom mellett, 368 millió dolláros profitot termeltek, ami az előző év 466 millió dolláros eredményéhez képest jelentős csökkenést mutat. A piaci körülmények várhatóan kedvezőbben alakulnak az idén: Greg Brown társ-vezérigazgató az üzletági részesedés egy-hat százalékos növekedésével számol.
A legnagyobb visszaesést az otthoni és hálózati mobileszközök szegmense szenvedte el a tavalyi év negyedik negyedében: az üzletág bevételei 24 százalékkal, kétmilliárd dollárra csökkentek, ami 91 millió dolláros profitot jelentett.
Az otthoni szórakoztató rendszerek és hálózati eszközök iránti kereslet várhatóan tovább csökken majd; Brown szerint az idei évben akár tíz százalékkal is visszaeshetnek az eladások.
A Motorola 2010 első negyedévében részvényenként 0,01 és 0, 03 dollár közötti veszteséggel számol.