A tízezer forint alatti mobiltelefonok piacára tucatnyi gyártó is belép 2008 végéig - állítja a mobilvilág kutatásával foglalkozó ABI Research. Ez a piac annyira népszerű, hogy 2011-re minden negyedik eladott mobiltelefon a tízezer forint alatti kategóriába tartozik majd. A kategóriát jelenleg a Nokia és a Motorola (például az általunk is tesztelt F3-as készülékkel) uralja, de a Samsung, az LG vagy a Sony Ericsson is egyre növekvő érdeklődést mutat iránta. A kisebb gyártók, mint a ZTE, a Kyocera, a Huawei, a Sagem, a Ningbo Bird, a Philips és a Rose Telecom szintén célba veszik a piac szóban forgó szegmensét.
Az ABI Research elemzője szerint a kisebb gyártók úgy lehetnek sikeresek, ha ezeket a készülékeket helyben gyártják, és a marketing- és disztribúciós költségeket is megspórolhatják, ha helyi mobilszolgáltatókkal társulnak.
Az olcsó készülékek piaca Indiában lesz a legnagyobb: míg 2006-ban több mint 9 millió olcsó telefont adtak el ezen a piacon, 2011-ben várhatóan 116 millió olcsó készüléket értékesítenek.
Míg a fejlődő piacokon hosszú ideig az olcsó telefonok lesznek a keresett készülékek, nyugaton a videoüzenetekből és videotelefonálásból származó bevételek nőnek dinamikusan: 2007-ben még csak 1 milliárd dollár bevétel származott belőlük, 2012-re viszont már 17 milliárd dollár várható.