Hirdetés
. Hirdetés

Menedzselt szolgáltatásokat kínál itthon is a Nokia Siemens Networks

|

A telekommunikációs hálózatieszköz-szállítók egyre inkább szolgáltatókként pozícionálják magukat, és egyre több helyen veszik át a távközlési szolgáltatóktól a hálózataik üzemeltetését.

Hirdetés

A telekommunikációs hálózati menedzselt szolgáltatások piaca dinamikusan fejlődik: a Yankee csoport szerint évente átlagosan 20 százalékos növekedés mellett a hálózatműködtetési piac 2012-ben világszinten 22 milliárd dollárra növekszik. Egy másik, az outsourcing piacot vizsgáló felmérés szerint 2008-ban a világ telekomunikációs szolgáltatói összesen 62 milliárd dollárt költöttek kiszervezésre. A hálózati szolgáltatási piac legnagyobb szereplője 2008-ban az Ericsson volt 26 százalékkal, a második helyen a Nokia Siemens Networks állt 21 százalékkal, míg az Alcatel Lucent 12 százalékkal volt harmadik.

- A hálózat kiszervezése mellett szóló legfontosabb érv a költséghatékonyság, a kockázatok minimalizálása, a hálózati lefedettség és hatékonyság növelése, valamint az ügyfelek minőségi kiszolgálása lehet. Az operátoroknak kommunikációs szolgáltatókká kell válniuk, miközben a hálózat üzemeltetését az erre szakosodott hálózati szolgáltatóknak adják át - magyarázta Said Berrahil, a Nokia Siemens Networks (NSN) Magyarország ügyvezető igazgatója a vállalat szerdai tájékoztatóján.

Sokféle technológiát kell kezelni

A két éve a Nokia és a Siemens vegyesvállalataként létrejött NSN jelenleg világszerte több mint 200 menedzselt szolgáltatási szerződéssel rendelkezik, amelyek révén 220 millió felhasználót kapcsol össze.

A Nokia Siemens Networks három globális hálózati központból (Global Network Solutions Centre) üzemelteti ügyfelei hálózatait. A szolgáltatások nyújtásához a legkülönfélébb hálózati technológiákban - mobil vagy fix hálózat, 2G vagy 3G, Voice vagy IP szolgáltatás, vezetékes vagy mobil vasúti kommunikáció - szerzett tapasztalataikat is fel tudják használni, így a heterogén, több szállítótól beszerzett eszközökből kiépített hálózatokat is hatékonyan tudják üzemeltetni - hangsúlyozta az NSN ügyvezető igazgatója.

Magas rendelkezésre állás
Magyarországon jelenleg mintegy 230 ügyféllel rendelkezik az NSN, amelyek között a telekommunikációs szolgáltatók mellett internetszolgáltatók, kábeltévétársaságok, kormányzati szervek, állami vállalatok és önkormányzatok is találhatók. Hazai példaként az NSN Magyarország vezetője a Vodafone Magyarországot nevezte meg, amelynek már többféle menedzselt szolgáltatást nyújtanak.

Said Berrahil a Computerworld kérdésére nem kívánta megbecsülni, hogy az elkövetkező időszakban mekkora bevételnövekedést tervez a magyar leányvállalat a menedzselt szolgáltatások nyújtásából - amelyek skálája a hálózati tervezés optimalizálásától a teljes hálózat üzemeltetéséig terjed -, azonban úgy vélte, valamennyi szolgáltató számára előnyt jelent, hogy a kiszervezés révén csökkenteni tudja a működési költségeit, miközben a szolgáltató rendkívül magas, akár 7x9-es rendelkezésre állást tud biztosítani, ami a gyakorlatban évente 14 másodpercnyi szolgáltatáskiesést jelent.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.