A D7 konferencián Steve Ballmer, a Microsoft vezérigazgatója hivatalosan bejelentette a redmondi szoftvercég új keresőjét: a Bing.com-ot, amely már meghatározásában is különbözni kíván a Google-től. A redmondi szoftvercég megfogalmazása alapján ugyanis a Bing nem keresőmotor, hanem döntés-előkészítő "decision search". Álláspontjuk szerint ugyanis a felhasználók ma már nem csak keresni szeretnének az interneten, hanem annál mélyebbre ásva megfelelő információkhoz jutni, hogy megfelelő döntéseket hozhassanak. A Bing-et pedig leginkább erre készítették fel.
A cél az volt, hogy a rengeteg találat és információ tengerében a keresők gyorsan és könnyen megtalálják azokat a linkeket, amelyek leginkább relevánsak a számukra. Ennek megfelelően a Bing már a keresés során alkategóriákba rendezi a találatokat attól függően, hogy a felhasználó milyen kulcsszavat gépel be.
Ha például egy autómárkára keres, akkor külön szortírozza a kereskedőket, a szervizeket, a képeket, a videókat, és az adott típussal foglalkozó fórumokat, problémákat, valamint más felhasználók értékelését is. Az oldalsávon megjelenő hasonló keresések mezőben ezen felül hasznos kulcsszó párosításokat is felajánl, ha nem pontosan azt kaptuk a keresés során, amit várunk. Valamint a linkek mellett megjelenő apró betekintők a felesleges klikkeléseket igyekszenek kiszűrni.
Ezen túl beépített aloldalakkal is rendelkezik, ha kifejezetten vásárláshoz, utazáshoz, vagy egy egészségügyi problémáról, illetve egy helyi szolgáltatásról keresünk információkat. A következő videón látható, hogy miként kell elképzelni.
A Bing.com jelenleg még nem elérhető. A Microsoft a különböző országok lakóinak folyamatosan fogja felszabadítani az elérését, így legkésőbb június 3-ra már mindenki számára elérhető lesz, Qi Lu a Microsoft Online szolgáltatásokért felelős igazgatójának SMX konferencián tartott előadásával egyidőben (így értelmet nyert a LiveSide visszaszámlálása is). Amíg még várni kell rá, addig bővebb információ a Microsoft új keresőjéről a discoverbing oldalon található.