Az eddig kiszivárgott információk alapján múlt héten megjelent cikkükben már előre megelőlegeztük, hogy a Live Search hamarosan megjelenő utódjának kumo lesz a neve. Most egy kicsit kénytelenek vagyunk visszatáncolni, hiszen a kumo és a Kiev Search után egy újabb lehetséges versenyző jelent meg a színen: a bing.com
A nevet elsőként az amerikai Andvertising Age magazin dobta be a köztudatba, mikor úgy fogalmazott: "A szoftveróriás körülbelül 80-100 millió dollárt tervez elkölteni a bing bevezető kampányára, remélve hogy az így nagyobb piaci részesedést érhet el. Ez nagy kampánynak számít, főként, ha a Google elmúlt évi 25 milliós reklámköltését vesszük alapul". Természeten a lap később profiljából adódóan inkább a reklámköltéseket veszi górcső alá, de nem lehet elmenni szó nélkül a mellett, hogy a cikk szerzője már nem kumo-ról beszél, hanem bing-ről.
Ez alapján vélhetnénk úgy, hogy fals információról van szó, ám egy rövid kutakodásunk alapján kiderült, hogy a bing-et igenis komolyan kell venni. Jelenleg ugyanis körülbelül 50-50 százalék esélye van arra, hogy a kumo helyett az ő nevével fémjelezzék a következő hetekben bemutatandó új keresőt.
Egyrészt árulkodó az Európai Unió Szabadalmi Hivatalának adatbázisa, amely szerint a redmondi szoftvercég 2009. március 2-án bejegyeztette a bing nevet, hogy azon például keresőszoftvert működtessen, reklámtevékenységet folytathasson, és telekommunikációs tevékenységeket végezhessen. Pontosan úgy, ahogy azt még december 4-én a kumo esetében tette. Ráadásul érdekesség, hogy jelenleg még a Microsofton kívül két cég rendelkezik a "bing" névhez kötődő szabadalommal. Egyiküknek hamarosan lejár a védett ideje, másikjuk pedig - az unió adatbázisa szerint - visszavonta a 2005-től élő szabadalmát...
Árulkodó még a parancssor tracert utasítása is, amellyel a kumo és a bing esetében is ugyanoda jutottunk. Washingtonig, utána már titkosított szálon ment tovább az adatáramlás. Valamint a WhoIs adatbázisa szerint a kumo domainekkel megegyező módon a fontosabb bing web-címek, mint a bing.com, a bing.net és a bing.co.uk mind a Microsoft tulajdonában vannak. Egyedül csak a bing.org kakukktojás, amelyet jelenleg egy holland informatikai cég birtokol. Persze utóbbinál is elképzelhető, hogy a két vállalat között van valamiféle együttműködés.
Ráadásul nem lehet szó nélkül elmenni a ZDNet és a Microsoft korábbi felmérése mellett sem, amelyben arról faggatták az olvasókat, hogy milyen új nevet látnának szívesen. Akkor a kumo nyert közvetlenül a bing előtt.
Összességében tehát úgy tűnik, hogy a félig nyilvánosan megszellőztetett kumo mellett szépen csendben felnőtt a bing márkanév is, ami miatt jelenleg nehéz megtippelni, hogy a Microsoft megújult keresője pontosan milyen névvel is fog működni. Utóbbi felé billentheti a mérleg nyelvét, hogy a redmondi cég termékeinek csak nagyon ritkán választja azt a nevet, amelyet még a projekt-időszakban használ (a Windows 7 kivétel volt). Így logikus következhet, hogy a kereső végleges változata kumo-ról bing-re fog változni, elhagyva a fejlesztési időszakban elkoptatott nevet