Az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleménye szerint egyelőre nem létezik pénztárgépekbe beépíthető adóügyi ellenőrző egység (AEE), tekintve, hogy ezek fejlesztése csak a pénztárgéprendelet február 15-i kihirdetése után kezdődött meg.
Eközben a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a központi rendszerét március elsején már teszt üzemmódba kapcsolta.
Az IVSZ úgy véli, hogy az ellenőrző egységek tesztelése, engedélyeztetése, pénztárgépekbe való beültetése, az új kasszák legyártása, az adattovábbítás hibáinak kiküszöbölése határidőre még megfeszített tempóban is nehezen kivitelezhetőnek tűnik.
Az IVSZ a NAV képviselőivel korábban lezajlott konzultációk után egyeztetéseket kíván folytatni a gyártókkal, forgalmazókkal, rendszerintegrátorokkal is a még nyitott kérdések tisztázása érdekében, továbbá feladatának tekinti egy gyakorlati útmutató összeállítását, amely az új rendeletben érintett összes szereplőnek segítséget jelent majd.
Az új típusú, online adatkapcsolatra képes pénztárgépekre vonatkozó részletes szabályokat tartalmazó rendelet szerint az új pénztárgépekre való átállás időpontja 2013. május 1-je, géptípustól függően azonban a rendelet kétlépcsős türelmi időszakot határoz meg. Az elektronikus naplóval nem rendelkező pénztárgépeket június 30-ig, az ezzel rendelkező, jellemzően PC alapú pénztárgépeket december 31-ig működtethetik a kereskedők anélkül, hogy a NAV szankcionálná az átállás elmulasztását.