Egyszeri bevételnek köszönhetően kimagasló nyereséget regisztrálhatott második negyedévében a Nokia. A növekedés annak köszönhető, hogy 1,88 milliárd dolláros bevétele származott a Nokia Siemens Networks nevű új mobilhálózati cég elindításából. A nettó nyereség 148 százalékkal 2,83 milliárd euróra nőtt a tavalyi 1,14 milliárd euróról. A cég nettó eladásai 28 százalékkal nőttek, 9,81 milliárdról 12,59 milliárd euróra. Mivel az előző év megfelelő időszakának eredményei a hálózati üzletág bevételeit is tartalmazzák, az összehasonlítás nem a legpontosabb.
A Nokia Siemens Networks az egyszeri bevétel ellenére nem szerepelt túl jól, 3,44 milliárd eurós eladás mellett 1,3 milliárd eurós működési veszteséget termelt. A Nokia emiatt felgyorsítja költségcsökkentő intézkedéseit, és tervei szerint 2010 helyett már 2008-ra eléri az előirányzott megtakarításokat.
Ami a mobiltelefonokat illeti, a Nokia 100,8 millió darabot szállított belőlük, ami 11 százalékkal több az első negyedévhez képest, és 29 százalékkal magasabb az egy évvel ezelőtti mennyiségnél. A cég becslése szerint piaci részesedése 38 százalék, tavaly pedig 34 százalék volt. A piacelemző cégek 37 százalékos piaci részesedést írnak jóvá a Nokiának.
A Nokia az ázsiai és csendes-óceáni térségben tudta rendkívüli mértékben növelni a mobiltelefonok eladásait. Egy telefon átlagos eladási ára 102 euróról (25 745 forint) 90 euróra (22 716 forint) csökkent.