A korábban kiszivárgott információk és képernyőfotók miatt ma már nem az a kérdés, hogy lecseréli-e keresőjét a Microsoft, hanem az, hogy valóban kumo lesz-e a neve (az jelenleg majdhogynem biztosnak tűnik), valamint az, hogy mikor jelentik be. Wall Street Journal írása szerint utóbbi már jövő héten megtörténhet a lap anyavállalata által rendezett D: All Things Digital konferencián, ahol Steve Ballmer is ott szerepel az előadók között.
Átdolgozott kereső
A cikk szerint a Google ellen hadba küldött kumo (előlegezzük meg a nevet) segítségével a felhasználók gyorsabban kereshetnek, mint azt a jelenlegi Live Search alkalmazással tehetik. A vadonatúj, átdolgozott algoritmussal feljavított keresőmotort gyakorlatilag úgy kell elképzelni működés közben, mint ahogy jelenleg a magyar fejlesztésű Polymeta dolgozik: kategorizálja a találatokat különböző szempontok szerint. Például ha majd egy adott autótípusra keresünk, akkor külön csoportokba szedi az alkatrészekre, a használt gépjárművekre, és az azzal kapcsolatos fórumokra és videókra mutató találatokat az oldal szélén menübe rendezve azokat.
Mikor jön a kumo?
Ettől függetlenül azonban nem érdemes mérget vennünk arra, hogy a Wall Street Journal nem csupán médiafelhajtást akar rendezvényének, s Steve Ballmer igazából a kereső hivatalos nevén túl sok mindent nem fog elárulni.
A Live fejlesztésekben bennfentesnek számító LiveSide szerkesztői szerint ugyanis továbbra is valószínűbb, hogy a Kumo bemutatkozása nem a jövő héten fog megtörténni, hanem június 3-án mikor Qi LU, a Microsoft Online szolgáltatásokért felelős igazgatója leránthatja róla a leplet az SMX Advances konferencián. Egyébként ennek megfelelően egy visszaszámláló órát is elindítottak, ami a hír megírásának a pillanatában még 13 napot és 5 órát mutatott.
Bárhogyan is lesz, az már biztos, hogy a Live Search-nek mennie kell, s utódja, a kumo nem kis feladatra vállalkozik. A ComScore áprilisi adatai szerint ugyanis az Egyesült Államokban a Microsoft csupán 8,2 százalékos részesedéssel bírt a keresőpiacon, ami mellett a Yahoo 20,4 százalékot, a Google 64,2 százalékot tudhatott magáénak.