A Yahoo számításai szerint további forgalmat generálhat, ha a felhasználók számára lehetővé teszi, hogy információkat osszanak meg barátaikkal az internetes aktivitásukról. Ugyanúgy, mint a Facebookon vagy az IWIW-en, képesek lesznek kapcsolati hálózatot építeni, és emlékeztetőket küldeni ismerőseiknek, amikor képeket töltenek fel a Flickr-re, vagy például kommentálnak egy hírt a Yahoo Newson. A platform kiterjed majd az olyan nem-Yahoo oldalakra is, mint az Amazon és a Digg, így a felhasználók a Yahoo weboldalán keresztül láthatják barátaik ténykedését. A webfejlesztő platform más oldalakat is képessé tesz arra, hogy felhasználóik aktivitását közzétegyék a Yahoo hálózatán, ami pedig ezeknek az oldalaknak segíthet további forgalmat generálni.
A keresőcég hozzáférhetővé teszi a felhasználókról tárol adatokat - beleértve azok kapcsolatait, érdeklődési körét és lakhelyét - a fejlesztőknek. Természetesen a felhasználók meghatározhatják, hogy a róluk szóló információk közül melyiket teszik elérhetővé. A Yahoo még a múlt héten indította el a Yahoo Profiles nevű oldalát, ahol a felhasználók egy helyen menedzselhetik az információt aktivitásukról, érdeklődési körükről és kapcsolataikról. A fejlesztőknek szóló, a Yahoo meglévő hálózati infrastruktúrájára épülő komponens a jövő héten lesz hozzáférhető, és három fő rétegre épül.
Az első réteg a Yahoo Social Platform, mely a felhasználók személyes adatainak tárháza, és a fent említett információkat tárolja a felhasználókról. A felette húzódó réteg a fejlesztői keretrendszerként funkcionáló Application Platform, afölött pedig pedig a Yahoo Query Language helyezkedik el, melyet arra fognak használni a fejlesztők, hogy a Yahoo szervereiről lekérdezzék a felhasználói adatokat. A YQL nagyon hasonló a széles körben használt SQL adatbázisnyelvhez - legalábbis a Yahoo szerint.
A vállalat vezetői példát is mondtak rá, hogy milyen típusú programokat várnak majd a fejlesztőktől. A Yahoo Mailen keresztül érkező, születésnapra emlékeztető e-mailt olvasva a program lehetőséget nyújt arra, hogy a születésnapos Amazon.com-os kívánságlistáját is megnézhessük - anélkül, hogy elhagynánk a Yahoo Mail szerető kebelét.
A kérdés persze az, hogy a Yahoo felhasználói vevők lesznek-e az új szolgáltatásokra. A Yahoo igérete szerint minden, a személyes adataikat elérő program figyelmezteti majd őket, hogy milyen adataik kerülnek ki. Így azt is eldönthetik majd, hogy engedélyezik-e ezt, vagy sem. Ugyanakkor lesznek alapértelmezett beállítások, melyek megfelelő kialakítása igencsak kényes terület. A Yahoo-nak nagyon észnél kell lennie, amikor meghatározza, hogy a felhasználók mely adatait teszi alapértelmezetten elérhetővé, és erről hogyan fogja úgy értesíteni a felhasználót, hogy az valóban értesüljön, és ne csak automatikusan nyomkodja az "OK" vagy a "Tovább" gombokat.