Csendben történt, szinte észrevétlenül, de az igazán fontos dolgok általában így kezdődnek. A Microsoft nemrég közreadott egy blogposztot a Bingről, amelyben keresőjét reklámozza. A kis írás önmagában nem volna túl izgalmas, viszont annál érdekesebb a címe, amely így hangzik: "Microsoft Bing: a kereső visszatért". Ebből ugyanis kiderül, hogy a kereső mostantól Microsoft Bing néven fut, és ebben az összetételben a Microsoft a vezető brand, a Bing pedig az almárka.
A Microsoft márkanév korábban nem volt túl kedvelt, különféle piackutatások alapján inkább az erőszakosságra, mint az intelligenciára vagy a barátságosságra asszociált róla az ember. Satya Nadella igazgató érkezésével azonban nagy változások kezdődtek, és mára a Microsoft az egyik legnagyobb tiszteletben álló brand világszerte. Ezt kihasználva a cég termékei nevéhez is kezdte hozzácsapni a magáét: így lett például az Office 365-től Microsoft 365, vagy most a keresőből Microsoft Bing.
Ugyanakkor a közvélemény szemében egyértelműnek számít, hogy a Bing tudása jócskán elmarad a Google keresőjének képességei mögött - legalábbis egyelőre. De játsszunk el a gondolatottal: mi van, ha a Microsoft szép lassan teljesen elhagyja a Binget a névből, és Microsoft Searchként kezdi futtatni? A Microsoft keresőjét mindenki használja az Office-ben és a Windowsban - mi történik, ha a Microsoft úgy dönt, egy kis szellemi és anyagi tőkét fektet a Microsoft Search fejlesztésébe, és valódi konkurenciát teremt a Google Searchnek?
Az új Edge böngészővel egyszer már megcsinálta azt a bravúrt, hogy tudás, erő és hatékonyság szintjén felhozta a nagy vetélytárs szintjére - ha ugyanezt a Microsoft Search-csel is képes megtenni, vonzó alternatívát kínálhat a világnak. Ez persze ma még csak lehetőség, de mint ilyen, alighanem a Google vezetőinek agyában is megfordult és aligha lettek tőle boldogok. Aztán még nem is szóltunk arról a másik pletykáról, hogy az Apple is saját keresőn gondolkodik...