Az ügynökségek és hirdetők számára különösen fontos információt jelent, hogy vásárlás előtt célcsoportjuk milyen arányban keres információkat az interneten. A fogyasztók szokásai ezen a téren országonként és termékkategóriánként is különbözhetnek. Az online fogyasztói magatartás megismerése lehetővé teszi a döntéshozók számára, hogy marketing büdzséjüket a leghatékonyabban allokálják. Az IAB Europe és a Google új, Consumer Commerce Barometer (CCB) szolgáltatása épp ebben jelent segítséget.
A CCB egy ingyenes, online kutatási eszköz, amely a TNS adataira támaszkodva szolgáltat információt a fogyasztói szokásokról összesen 27 országban, 36 termékkategóriában. Az ügynökség vagy a hirdető az eszközt használva országok és termékkategóriák mentén hasonlíthatja össze célcsoportja online információgyűjtési és vásárlási szokásait. Az évente frissülő adatoknak köszönhetően a trendekben bekövetkező változások is nyomon követhetők és mérhetők az eszköz segítségével.
Catherine Borrel, az IAB Europe kutatási menedzsere elmondta: ?Azért támogatjuk ezt az (online) marketinggel foglalkozók számára hasznos kezdeményezést, mert segíti őket a fogyasztói viselkedések megértésében és összehasonlításában a különböző piacok és iparágak mentén. Ez a szolgáltatás kiegészíti az IAB Europe eddigi éves kutatását, mely az online reklámköltést, a fogyasztói viselkedést és attitűdöket vizsgálja, miközben fényt derít az internet vásárlási folyamatban betöltött szerepére a különböző régiókban."
?Korábban a fogyasztói viselkedés megértésében többnyire csak becslésekre vagy külső szolgáltatóktól drágán megvásárolt adatokra tudtak támaszkodni a döntéshozók. Ma a Consumer Commerce Barometer ezeket az információkat ingyen, egy helyen biztosítja az ügynökségeknek és a hirdetőknek. Így a fogyasztói magatartás elemzése egyszerűbbé és gyorsabbá válik - akár a különböző termékkategóriákat, akár az egyes országokat vizsgáljuk. Ez hozzásegíti a cégeket erőforrásaik hatékonyabb elosztásához" - mondta Henry Eccles, a Google Europe termék marketing menedzsere.