Jóllehet a szervezet elsődleges célja és feladata a hazai informatikai piac serkentése, támogatása, emellett azonban kiemelt feladatának tekinti az oktatást, az utódképzést is. Az évről évre bővülő tagságban ma már mindenféle ágazat képviselteti magát, így a havonta megrendezett workshopokon, az SAP munkacsoport ülésein, konferenciákon és a VISZ által támogatott rendezvényeken sokirányú tapasztalatcserére van lehetőség. Napjainkra az informatika az egész vállalatot behálózza, ezért a tapasztalatcsere fórumai nem csak az informatikai vezetők, hanem a teljes vállalati menedzsment számára fontosak és inspirálóak lehetnek.
A tudás elsajátítható
A vezető informatikusokat tömörítő szervezet immár 14. éve írja ki az Év Informatikai Oktatójának járó pályázatot, amelyre minden olyan felsőoktatási intézmény pályázhat, ahol informatikai képzés folyik. Ami a tudásátadás intézményi formáit illeti, a szervezet tagjai, tevékeny informatikai igazgatók, maguk is kiveszik ebből a részüket: számos hazai felsőoktatási intézményben tartanak előadásokat a valós informatikáról, mutatják be saját informatikai rendszereiket. Ezek során a diákok olyan rendszerek működésébe kaphatnak betekintést, amelyeket másképpen nem ismerhetnének meg, sőt, ha az adott informatikai környezet felkeltette az érdeklődésüket, akár egyből munkába is állhatnak.
Hasonló elgondolásból pattant ki a Programozó Táborok ötlete: végtére is programozni bárki megtanulhat. A gyerekek ebben az évben már alkalomról alkalomra egyre bővülő csapatban tanulhattak a programozásról. Hiánypótló lehetőséget teremtett ezzel a Magyarországi Vezető Informatikusok Szövetsége, hiszen az általános iskolai tananyagból jószerivel teljesen hiányzik a programozás oktatása.
Ha iskolai szünet, akkor VISZ Programozó Tábor
A Műegyetemen tartott játékos kurzus első hetében a 8-12 éves korosztály tanult a Kodu, a Scratch és a Lego programozásról, majd a 13 éven felüliek kaptak betekintést a mobilprogramozásba (Scratch, Java, Android). A gyerekeket a Training 360 Kft. és a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai és Bionikai Kar munkatársai és további jól képzett informatikai oktatók irányították.
A gyerekek nem is gondolnák, hogy tudnak programozni; érdeklődés talán van bennük, de sejtelmük sincs arról, hogy képesek lehetnek rá. A kurzuson azonban olyan tananyagot és módszereket alkalmaznak, amelyekkel a gyerekek játszva tanulhatják meg a programozás alapjait, megszerethetik a programozást és rögtön használni is tudják a megszerzett tudást. A kapott gyakorlati feladatok közel állnak a világukhoz, könnyen elsajátíthatják velük az algoritmikus gondolkodás alapjait, egyszersmind megtanulnak logikusan gondolkodni, és észre sem veszik, hogy a programozáshoz nélkülözhetetlen tudáshoz jutottak. Ráadásul mindezt olyan tematika szerint, hogy már az első órán elkészíthetik életük első programját.
Jó hír, hogy a téli szünetben ismét lesz Programozó Tábor.
Szülői vélemények
- A fiunk egyfolytában újabb és újabb programokat "gyárt".
- Olyan problémákkal találkozott, ami továbbgondolásra késztette.
- Lányom szülői "rábeszélésre" kezdte el a tábort, és a tábor előtt azzal fenyegetőzött, hogy "majd én is beíratlak egy varrótanfolyamra". Innen különösen szép volt az a pálya, amit néhány nap alatt bejárt: már első nap nagy lelkesedéssel jött haza, és ez hét végéig kitartott, közben játékos keretek között megismerte a robotok vezérlését.
- Fiatal és dinamikus tanárok tartották a foglalkozásokat, akik gyakorlatiasan tudták megközelíteni a problémákat és játékosan átadni az ismereteket.
- A kiscsoportos foglalkozás és az oldott légkör elősegítette az egyéni fejlődést és egyéni tehetség kibontakozását.
- A gyerekek jó hangulatban töltötték a hetet és így játékosan (izzadságmentesen) tanultak.
- A BME környezet ösztönző volt, melybe beleszagolhattak egy kicsit.
- Pont annyit és olyan szinten tanítottak, ami még nem riasztotta el a gyereket, sőt ösztönözte.
További információ:
Magyarországi Vezető Informatikusok Szövetsége
www.mvisz.hu
visztitkarsag@mvisz.hu
visztitkarsag@gmail.com
06-70-389-5719