A redmondi szoftvercég közzétette új keresőjének, a Bingnek 24 oldalas dokumentációját, amelyben hasznos tippeket adnak web-mestereknek a Bing-es keresőoptimalizálás kapcsán. Bár a Bing magyar kiadása még nem tartalmazza a tengerentúlon elérhető újdonságokat, s csupán a Live Search átnevezett változatának felel meg, érdemes felkészülni az érkezésére. Kevés módosítást kell ugyanis alkalmazni a web-oldalak forráskódjában, hogy azok ne csak a Google esetében kerüljenek az élmezőnybe.
Ne feledjük: alapvetően a Bing is kereső…
A Microsoft bármennyire hangsúlyozza, hogy a Bing esetében egy döntéselőkészítő-motorról van szó, a keresőoptimalizálásnál gyakorlatilag keresőként kell rágondolnunk. Főként, hogy a Bing örökölte a Live Search motorjárt. Vagyis továbbra is az MSNBot végzi a lényegi munkát, amely rivális társaihoz hasonlóan leginkább a web-oldalak tartalmát indexeli és analizálja. Többek között figyeli a meta-információkat, az URL-mezőt, az oldalra mutató linkeket és azok tartalmát, hogy ezek alapján rangsorolja a találatokat egy bizonyos kulcsszóra. Magyarán ezen tekintetben nem különbözik például a Google, vagy a Yahoo keresőjétől.
A Live-os örökséget viszi tovább emellett a kereső webmester központja is, amely gyakorlatilag csak a nevében változott, funkcionalitásában nem. A www.bing.com/webmaster címen elérhető vezérlőben érdemes web-oldalunkat regisztrálni, hiszen az új látogatókat eredményezhet.
A mágikus „arany háromszög”
Egyedüli újdonság, hogy az eddigi 10 ezer helyett immár akár 50 ezer címet tartalmazó web-térképeket is képes kezelni a rendszer, miközben azok fájlmérete továbbra sem lehet nagyobb 10 MB-nál. A fenti okok miatt, akik már elküldték térképüket a Microsoft keresőjének, nem kell a műveletet a Bing-nél megismételniük. Akik viszont ezt nem tették meg, regisztráció nélkül is pótolhatják a hiányosságukat. Ehhez írják be a következő sort a böngészőbe, ahol logikus módon a "sitemap" után a saját web-térképünket kell megadnunk.
http://www.bing.com/webmaster/ping.aspx?sitemap=www.oldalam.hu/sitemap.xml
…más logikával
Ha szeretnénk kihasználni a Bing képességeit, akkor viszont már mindenképpen érdemes átböngészni az oldalunk forráskódját. A kereső ugyanis habár nagyjából hasonló módon keres, mint társai. A találatokat mégis eltérően jeleníti meg. Így ha jó pozícióban szeretnénk kerülni érdemes tudatában lennünk a Bing képességeivel.
A legfontosabb, hogy a Bing leginkább az első öt találatra fókuszál, mivel a Microsoft elmondása szerint a felhasználók az arany háromszög elv értelmében az ötödik találaton túl már nem böngészik a felkínált hivatkozásokat. Inkább módosítják és pontosítják a kereső-kifejezést, hogy közelebb kerüljenek az áhított információhoz. Mivel ezen ok miatt csak minden negyedik keresés hoz sikert ezért a redmondi szoftvercég száműzte az ötödik pozíción túl lévő találatokat, hogy helyükre bizonyos kritériumok alapján csoportosított hivatkozások kerüljenek. Valamint a gyakori kulcsszó pontosítások miatt a Bing maga is felajánl további lehetséges kulcsszó párosításokat.
Kategorizált hivatkozások
Vagyis ha nem férünk be az első ötbe, akkor egyrészt érdemes ezen felkínált ajánlott párosításokra optimalizálni az oldalunkat, illetve célravezető lehet a külön csoportosított alkategóriák dobogós helyeit megcélozni.
Főként, hogy mivel ebben az esetben speciálisan csoportosított linkekről van szó, ezért azok sokkal nagyobb átkattintási aránnyal rendelkeznek, mintha sima 6-10 pozícióban lévő találatok lennének. Például egy tévékészülék esetén a szervizeket külön gyűjtve a felhasználó rögtön a neki érdekes linkekhez tud navigálni. Ezen találatokat a Bing több mint 300 kritérium alapján szedi csoportokba, vagyis ha az alkategóriára optimalizáljuk oldalunkat, akkor jó eredményt érhetünk el.
Természetesen itt is számít a relevancia, így nem releváns hivatkozásokkal kár próbálkozni. Az átkattintási arány úgyis ellenünk fog dolgozni.
Kiemelt kulcsszavak
Persze a legjobb eredményt a "Best match" biztosítja, ám ezt csak nagyon ritka esetben kaparinthatjuk meg. A Bing szerkesztői ugyanis bizonyos kulcsszavak esetén - mint például jelenleg a UPS, vagy az Amazon - plusz szolgáltatásokat nyújtanak a hozzá tartozó kulcsszavak tulajdonosai számára. Ekkor nem csak a web-oldalon belülre mutatóhivatkozásokkal látják el a találatokat, hanem plusz információkat és egyedi keresődobozokat is csatolnak hozzá.
Tiltsuk le az előnézetet!
a Microsoft Bing egyik további újítása, hogy immár betekintést nyújt a találatok web-oldalaiba, hogy így is csökkentse a felesleges kattintások számát. A rendszer azonban lehetőséget nyújt arra, hogy ezt oldalunk esetén letiltsuk. Ehhez a következő sort írjuk be az oldalunk meta-információkat tartalmazó mezőjébe: