A Consumer Intelligens Research Partners amerikai elemzőcég szerint háromszor annyi ember vált Samsung készülékről iPhone-ra, mint ahányan egy iPhone után Samsung telefont vesznek. A képet tovább bonyolítja, hogy míg egyfolytában arról beszélnek, az Apple veszít a piaci részesedéséből, addig a helyzet összetettebb a valóságban.
Az iPhone-használók 20 százalékának volt már androidos készüléke, viszont a samsungosok mindössze 7 százalékának volt már iPhone-ja. A CIRP szerint az almás cég jól tartja a vásárlóit, ugyanis a felhasználóik 42 százaléka egy korábbi iPhone-ról frissített tavaly.
A számok alapján ugyanakkor inkább a Samsungot választják azok, akiknek még nem volt okostelefonjuk. Az ő táborukból 37 százalék választotta a dél-koreaiakat, és csak 26 az Apple-t. Az eredményekből persze nagy következtetéseket nem lehet levonni, hiszen csak az amerikai piacot vizsgálták.