A Happiness Research Institute 1095 ember bevonásával vizsgálta a közösségi hálózatok pszichológiai hatását. A Facebbookra koncentráltak, mert ez a legnépszebbű közösségi háló. Két csoportra osztották a vizsgálati alanyokat, az egyik folytatta a facebookozást, a másik egy hétre leállt vele.
A vizsgálat végén kikérdezték a résztvevőket, mennyire elégedettek életükkel. A Facebook-mentesek 88 százaléka nyilatkozta, hogy boldog, míg a rendületlenül facebookozóknak csupán 81 százaléka. Az első csoportban 84 százalék mondta, hogy becsüli és értékeli jelenlegi életét, míg a másikban csak 75 százalék, és majdnem 20 százalék kifejezetten elégedetlennek érezte magát, szemben a Facebook-mentesek 12 százalékával.
A kutatás legfontosabb megállapítása, hogy az egyhetes Facebook-absztinencia után a vizsgálati alanyok úgy érezték, társadalmi életük gazdagabbá vált, és jobban tudnak koncentrálni. A kutatók szerint ennek fő oka, hogy a közösségi hálózatokban saját igényeink helyett túlságosan is mások életére figyelünk.