Immár 80 cég, összességében mintegy 1000 mellékállomás használja az IP Center virtuális, IP-alapú telefonalközponti megoldást. Az Invitel saját fejlesztésű, internetről vezérelt rendszerével – a szolgáltató számításai szerint – akár 30 százalékkal csökkenthetik a cégek, elsősorban a több telephellyel rendelkező kis- és középvállalatok, költségeiket.
A vállalatok beruházás nélkül, havidíjas konstrukcióban juthatnak hozzá a felhőből az IP-alapú telefonrendszerhez (a készülékeket is beleértve), amely a megszokott alközponti funkciókon kívül számos extrát is kínál. Az IP Center egyedi beállításait webes felületről, tehát bárhonnan, egyszerűen lehet elvégezni. Az összekapcsolt telephelyek természetesen ingyenesen beszélhetnek egymással. A rendszer támogatja a távmunkát; a munkatársak otthoni PC-jüket vagy noteszgépüket softphone-ként használhatják, és bárhol az országban az irodai telefonrendszer tarifáival telefonálhatnak. Néhány további funkció: hangposta, hívásátirányítás, híváscsoportok létrehozása, telefonkönyv, e-faxok küldése és fogadása.
A virtuális alközpont igénybevételéhez gyakorlatilag bármilyen típusú internet-hozzáférés megfelelő. Feltétel azonban, hogy a vállalat az Invitel internetszolgáltatására fizessen elő.
Az IP Center egyik első használója a Graphisoft. Választásában meghatározó szerepet játszott a belső erőforrások kímélése. Jelenleg 290 telefonos és 20 számítógépes mellékállomást használnak. A rendszer tervezése és tesztelése 1-1 hónapot vett igénybe. Az installálást 3 nap alatt végezték el, míg a régi, ISDN-rendszerről egy este alatt álltak át az új megoldásra.
Az Invitelnél egyelőre nem tervezik, hogy a rendszert más platformon is megvalósítsák, tehát a közeljövőben nem várható, hogy mobileszközöket is lehessen integrálni az alközpontba. Céljuk, hogy 2012 végére 130 vállalatnál, 2000-2500 mellékállomás üzemeljen az IP Centeren.