Mi kell ahhoz, hogy otthonról, egy kávéházból, vagy bárhonnan, ahol internetkapcsolat van, hozzáférjünk a céges szerveren tárolt adatokhoz, vagy éppen a vállalati vezetékes telefonunk díjszabását használva beszéljünk? Elsősorban elhatározás. Az Invitel két felhőalapú szolgáltatásának bevezetéséhez nincs szükség kezdeti beruházásra vagy bármilyen nagyobb befektetésre. A fejlesztéshez nem kell infrastruktúrára költeni, mindezt havidíjas, előfizethető üzleti IT-szolgáltatásként veheti igénybe bármely vállalat. A virtuális telefonalközpont és a felhőszerver is rugalmas, testre szabható és költségkímélő megoldás.
Az Invitel ügyfelei mindkét esetben szakíthatnak a korábbi gyakorlattal, amikor is drága infrastruktúrát vásároltak, függetlenül attól, hogy valójában kihasználták-e azt, vagy sem. Az új, felhőalapú szolgáltatások esetében nincs szükség saját infrastruktúra kiépítésére, nem hívunk és fizetünk meg szakembereket, akik jelentős költségek árán telepítik, beüzemelik, majd karbantartják a telefonalközpontot vagy a szervert. Ehelyett a szükséges szolgáltatásokhoz az interneten keresztül jutunk hozzá, így lényegében bárhol és bárhonnan használhatjuk. Az egyik ilyen új termék az IP Center, a másik az InviCloud szerverszolgáltatás.
InviCloud: béreljen kapacitást
A legtöbb vállalat szerverkapacitásának csak a töredékét használja ki normál munkamenetben, a maradék fenntartásáért feleslegesen fizet. A felhőalapú szervernél ez másként van. Magánemberként szinte mindnyájan használunk valamilyen felhőszolgáltatást, Gmailt, Facebookot, Youtube-ot.
Tőlünk nyugatabbra már évekkel ezelőtt felfedezték, hogy az üzleti informatikában is érdemes felhőalapú megoldásokkal dolgozni. Sőt, nemrég arról cikkezett a szaksajtó, hogy a NASA Mars-kutatási programjában is felhőalapú szervereket használhat. „Az InviCloud előfizethető szerverszolgáltatás esetében a skálázható megoldás azt jelenti, hogy pontosan annyit fizet ki az ügyfél, amennyit használ. Nincs feleslegesen, »üresen« álló szerverkapacitás. Egyetlen forint sem megy kárba, és a kapacitás lényegében gombnyomásra növelhető és csökkenthető.
Ügyfeleink azért is szeretik az InviCloud-ot, mert a nemzetközi versenytársakkal szemben mi magyar nyelvű támogatással és helpdeskkel állunk rendelkezésükre” – mondta el Béres András, a cég vállalati szolgáltatás portfólió menedzsment vezetője.
IP Center: webadmin, távhozzáférés, IVR, e-fax és 30 százalék megtakarítás
Az Invitel teljes egészében hazai fejlesztésű, új generációs megoldást dolgozott ki a kkv-k számára, amely az IP-technológiát alkalmazva átalakíthatja az „asztali” telefonokról alkotott képet. Minden vállalatvezető hamar észreveheti az előnyöket.
Az IP Center kiváltja a hagyományos telefonalközpontokat: beruházás nélkül, gyorsan és rugalmasan telepíthető, akár 30%-os költségcsökkentésre ad lehetőséget, miközben felhőből működve támogatja a távmunkát, és számos extra funkcióval bír. Az egész hálózatot pedig egy egyszerű és könnyen átlátható webadmin-felületről tudjuk kezelni. „Ma már megszokott, hogy otthonról rálátunk a munkahelyi számítógépünkre, az Invitel szolgáltatásán keresztül pedig otthonról elérhetjük az irodai telefonunkat is. Vagyis asztali számítógéppel vagy notebookkal bárhonnan elérhető az irodai telefonunk.
Ahol sokan dolgoznak távmunkában, vagy éppen a munkatársak sokat utaznak, jelentős költségmegtakarításra ad lehetőséget az irodai telefon – mobiloknál még mindig olcsóbb – díjszabásait használva beszélni” – mondta el az IP Center kapcsán az Invitel szakembere. A tavaly induló IP Center-szolgáltatást már olyan neves vállalatok is sikeresen bevezették, mint a tervezőszoftvereket fejlesztő Graphisoft vállalat.
InviCloud: szerver 5 lépésben, 10 perc alatt, bárhonnan, bármikor
5 egyszerű lépésen keresztül megadva a paramétereket azonnal szerverhez juthat bármelyik vállalat az Invitel-felhőben. Az új virtuális szerver kialakítása, a szoftverek telepítése teljesen automatikusan történik. A megrendeléstől számított 10 percen belül használatba vehető a kifizetett szolgáltatás. Az ügyfél kiválasztja a kívánt erőforrást, bankkártyával fizet, majd néhány perces telepítés és konfigurálás után a virtuális szerver az alkalmazásokkal együtt használatra kész. A szolgáltatás magyar nyelvű, ahogy a támogatás és a helpdesk is. A kapacitás, a paraméterek bármikor a felhasználó egyedi igényeihez igazíthatók, a rendszer bárhonnan elérhető az interneten, az év 365 napján, 24 órában.