Papp László (Fidesz-KDNP) polgármester kiemelte: ezzel a város ismét fontos lépést tett annak érdekében, hogy az ország innovációs központja legyen. Debrecen gazdaságfejlesztési programjának kiemelt jelentőségű eleme az iparfejlesztés, a munkahelyteremtés és a vállalati innováció előmozdítása - mondta.
Az egyetemmel, az ITK Holding Zrt.-vel, a T-Systems Magyarország Zrt.-vel és az E.ON Hungária Elektronikai Zrt.-vel aláírt együttműködés a hazai innovációra alapozva a járműelektronika, valamint az intelligens informatikai és információtechnológiai fejlesztések területén valósul meg - ismertette a polgármester.
Emlékeztetett arra, hogy a miniszterelnökkel májusban aláírt megállapodás értelmében a kormány támogatja Debrecen ipari övezeteinek fejlesztését és innovációs programját. Utóbbiban hangsúlyosan szerepel az egészségipar, az élelmiszeripar, továbbá az informatikai és az elektronikai ipar fejlesztése. A most aláírt innovációs megállapodás az informatika és az elektronika területét érinti, és olyan innovatív megoldásokat támogat, amelyek fenntarthatók, a környezetvédelmi szempontoknak is megfelelnek - közölte Papp László.
Hozzátette: az innovációs együttműködés Debrecenben már nem vízió, hanem meglévő eredményekre épülő kutatás-fejlesztési együttműködés.
Szilvássy Zoltán, a DE rektora szerint a tudásközpontú gazdaságfejlesztésben az egyetem innovációforrásként szerepel. A rektor megemlítette, hogy az észak-alföldi régió az európai GDP-hez való hozzájárulást tekintve az egyik legelmaradottabb térség, míg a tudásintenzív gazdaságfejlesztésben Debrecen - Budapest nélkül - az első helyen áll az országban.
Kossa György, az ITK Holding elnök-vezérigazgatója az együttműködéstől azt várja, hogy "transzparens módon, piaci alapon, megfelelő termékminőséggel rendelkező, olyan innovatív termékek jönnek létre, amelyek megállják a helyüket mind a hazai, mind a nemzetközi piacon. Példaként említette azt az általuk kifejlesztett, autóbuszokban alkalmazható elektromos hajtásláncot, amelyet egy debreceni autóbuszban már hat éve tesztelnek. A vezérigazgató szerint a fejlesztések eredményeként négy év múlva a debreceni autóbuszok 15 százaléka lecserélhető lesz elektromos buszokra.
Kossa György és Jamniczky Zsolt, az E.ON Hungária Energetikai Zrt. vezérigazgató-helyettese is az éjszaka megtermelt áram tárolásának és felhasználásának a kérdését vetette fel, amelyben új megoldásokat hozhat a debreceni innovációs együttműködés. Az ITK Holding vezetője felidézte, hogy amióta 2009-ben Debrecenben lecserélték az összes autóbuszt, évente 50 tonnányi káros anyaggal kevesebb jut a város levegőjébe, ami jelentősen befolyásolja a városban élők egészségi állapotát.