A Google 5,51 milliárd dolláros bevételt könyvelhetett el 2009 első három hónapjában, ami hat százalékkal több, mint 2008 első negyedévében, de három százalékkal kevesebb, mint a 2008 utolsó negyedévében elért 5,7 milliárd. A cég vezérigazgatója, Eric Schmidt, az április tizenhatodikai bejelentéskor úgy nyilatkozott: "Ha a gazdasági helyzetet szemléljük, akkor még mindig feltérképezetlen területen vagyunk. A Google abszolút megérzi a recesszió hatását." A Google 2004-es tőzsdei bevezetése óta, ez volt az első olyan negyedév, amikor a cég rosszabb eredményt produkált, mint három hónappal korábban. "Prioritásunk azonban nem változott: alapvetően a hosszú távú növekedésre törekszünk" - mondta ezzel kapcsolatban a vezérigazgató.
Újra: A "nem olyan rossz" az új "jó"!
A Google továbbra is ugyanazokba a területekbe fektet, mint eddig, beleértve az olyan termékeket, mint az Android és a "nagygenerálon" átesett AdWords. Az első negyedévben a Google birtokában lévő oldalak 3,7 milliárd dolláros bevételt generáltak - ez a cég teljes bevételének 67 százaléka. A partneroldalak az AdSense révén 1,64 milliárdot hoztak, a bevételek 30 százalékát. Bár három százalékkal több fizetős lekattintást sikerült generálni, mint az előző negyedévben, a Google oldalakból származó bevétel 3 százalékot csökkent. Március 31-én a Goggle 17,8 milliárd dollár készpénzzel rendelkezett, ami arra utal, hogy a cég kicsi, de növekvő cégek akvizícióján gondolkodik. "A recesszió mélységét tekintve a Google jó negyedévet zárt. Bár a legutóbbi negyedévben az előzőhöz képest csökkent a bevételünk, az egy évvel korábbi eredményeket nézve hat százalékos növekedést értünk el." - tette hozzá Schmidt. "Ezek az eredmények igazolják az üzleti modellünk rugalmasságát és a webben lévő növekedési potenciált, ami a hirdetőknek az online felé fordulásának köszönhető."
A Yahoo és a Microsoft ellen
A Google kényelmes előnnyel vezeti az online keresési piacot az ős rivális Yahoo-val és Microsofttal szemben. Egy a ComScore által mostanában kiadott jelentés szerint a Google 63,7 százalékát tudhatta magáénak a piacból márciusban, ami 0,4 százalékos növekedést jelent februárhoz képest. A Yahoo részesedése 20,5, a Microsofté pedig 8,3 százalék. A Google egén azért felhőket is lehet látni. A cég túl van elbocsátásokon, a YouTube üzemeltetése százmilliókat visz el, közben csak a videómegosztó oldalon a tartalom mindössze 9 százaléka mellé tudnak hirdetéseket értékesíteni.
Mindazonáltal a Google a recesszió ellenére továbbra is invesztál majd olyan területekbe, melyek nem generálnak közvetlenül bevételt. A Google Ventures befektetőcéget pont azért hozták létre, hogy az interneten és szoftvereken kívül környezetbarát technológiákba, biotechnológiába, az egészségügybe és egyéb területekbe invesztáljanak.