A Google második negyedéves bevétele 2,9 százalékkal emelkedett az előző esztendő azonos időszakához képest, szemben az első negyedéves 6,2 százalékos bővüléssel. A Google hirdetések költségei egy évvel ezelőtthöz képest átlagban 13 százalékkal csökkentek - derült ki a kaliforniai Montain View-i székhelyű vállalat közleményéből.
A cég forgalma a partner site-ok eladásait nem számítva 4,07 milliárd dollár volt a második három hónapban, szemben a Bloomberg által megszólaltatott elemzők átlagosan 4,06 milliárd dolláros előrejelzésével. A cég nyeresége tavalyhoz képest 19 százalékkal, 1,48 milliárd dollárra nőtt. A bejelentést követően a cég részvényeinek árfolyama - amely az idén már 44 százalékkal emelkedett - 3,3 százalékkal esett a Nasdaq elektronikus tőzsdén.
Több bevétel a videókból?
A Google fő bevételi forrását jelentő internetes hirdetések piaca az elmúlt időszakban gyengélkedik, mivel a hirdetők jelentősen faragtak a költségvetéseikből: amíg az online hirdetésekből származó bevételek tavaly 22 százalékkal emelkedtek az azt megelőző évhez képest, addig a bővülés mértéke idén 10 százalékra mérséklődhet a londoni ZenithOptimedia Group előrejelzése szerint. Emellett a Google keresője is friss versenytársat kapott a Microsoft Bing szolgáltatásával. - Az elkövetkező időszakban várhatóan a gazdaság környezet továbbra is mérsékelni fogja a Google növekedését - idézte a Bloomberg Clayton Morant, a floridai Benchmark Co. elemzőjét.
Eric Schmidt, a Google negyedéves jelentése kapcsán tartott telefonkonferencián úgy nyilatkozott, hogy a közeljövőben nyereségessé válhat a YouTube is. A YouTube-ot 2006-ban 1,65 milliárd dollárért vásárolta meg a Google, de a videómegosztó site eddig csak vitte a pénzt. A Google vezetőinek nyilatkozatai alapján azonban nemsokára a YouTube videóinál is megjelenhetnek a lejátszás előtti reklám, amitől a jelenleginél lényegesen nagyobb bevételeket remélnek.