Az IHS iSuppli felmérése szerint az Apple az idei év második negyedében tovább erősítette vezető helyét a táblagép-piacon: a globális eladások hetven százalékát a kaliforniai cég produkálta.
Az elemzőcég folyamatosan nyomon követi a nemzetközi értékesítések alakulását. Adataik szerint a Q2-ben a gyártók összesen 24,4 millió darab tabletet szállítottak ki. Az Apple 17 millió iPadet adott el, 84 százalékkal többet, mint 2011 azonos időszakában. A második helyezett Samsung 2,25 millió darabbal a piac 11 százalékát ellenőrzi, miközben a harmadik helyezett Amazon részesedése 13 százalékkal négy, a negyedik Barnes & Noble-é pedig 25 százalékkal két százalékra esett vissza.
Az IHS elemzése szerint az Apple utoljára 2011 első negyedévében volt ennyire erős. „Az Apple mindent megtett annak érdekében, hogy megerősítse vezető helyét a tabletpiacon - nyilatkozta Rhoda Alexander, az iSuppli táblagép- és monitorpiaccal foglalkozó kutatási csoportjának igazgatója. - A tervek szerint még idén szeptemberben bemutatják az iPad héthüvelykes változatát; egyértelmű az üzenet: hosszú távú domianciára készülnek."