A hűtési rendszer nagyjából akkora lesz, mint egy processzor, és nemcsak azt teszi lehetővé a PC-gyártóknak, hogy a jobban lehűthessék a meglévő rendszereket, hanem azt is, hogy kisebb gépeket építsenek. "Hagyományosan ventilátort használunk arra, hogy levegőt fújjunk egy chipre, méghozzá szobahőmérsékletű levegőt. Ha hűtött levegőt tudunk ráfújni, akkor sokkal jobb eredményt kapunk" - magyarázza Suresh Garimella professzor. A nagyjából három éve fejlesztett rendszer apró kompresszorokat használ, melyek még apróbb csöveken keresztül áramoltatják a hűtőközeget. A rendszert már eleve a chipre építhetik, így az integrált hűtéssel kerülhet ki a gyárból; olyan kialakítás is elképzelhető, amely leválthatja a hagyományos hűtőbordát.
"Nem tartom valószínűnek, hogy egy átlagos laptop egy-két éven belül megkapná a mi hűtőrendszerünket" mondta Garimella. "Sokkal valószínűbb, hogy játékkonzolokban találkozunk majd vele először, aztán idővel bekerül más számítógépekbe is. Azt mondanám, hogy két éven belül jelenik meg a csúcskategóriás laptopokban."
A hűtés problémája egyidős az elektronikus számítógépekével. Bár a gyártástechnológiák fejlődésével, a csíkszélesség csökkenésével a chipek - elvben - egyre kevesebb hőt termelnek, a tranzisztorok egyre növekvő száma és az egyre magasabb órajelek miatt a CPU-k, GPU-k egyre "forrófejűbbek". Nem véletlenül fordít nagy figyelmet a szakma minden olyan technológiára, amely a jelenleg szinte egyeduralkodó léghűtésnél kisebb helyigénnyel bír, vagy hatékonyabb annál.
Természetesen a vezető cégek a kutatásból is kiveszik a részüket. A Purdue kutatólaboratóriumát például több high-tech cég közösen alapította, többek között az Apple, a Honeywell, az Intel, a Sony és a Sun Microsystems.