Nem könnyű az ünnepek után visszatérni a munkához, és a dolgos hétköznapok a legtöbbünk számára idén is elég döcögősen indultak. A Slack felhasználói azonban az ilyenkor megszokottak mellett mellett más, komolyabb problémával is szembesültek, amelyek sokáig emlékezetessé teszik az idei első munkanapot. De nem felejti el január 4-ét a Microsoft Teamsszel elkeseredett konkurenciaharcot folytató Slack sem, amelynek reputációja 2021. első munkanapján súlyos sebet kapott.
Először csak annyi történt, hogy sok felhasználó nem tudott bejelentkezni, illetve sokaknál nem töltődtek be az üzenetek, és akadozott a csatornák elérése. A bajok amerikai idő szerint reggel, munkakezdéskor jelentkeztek, ami azt valószínűsíti, hogy a rendszer egyszerűen túlterhelődött. Mindenesetre a működési zavarok az elkövekező órákban sem szűntek meg, sőt végül fél 12-kor teljes leállás következett be.
A Slack azt állította, hogy mindenki a hiba elhárításán dolgozik (ami egyébként nem az első ilyen súlyos összeomlás volt a platform történetében), ugyanakkor arra vonatkozóan sokáig nem adott becslést, hogy mennyi ideig tart, amíg orvosolják a bajt. Státuszoldalán később frissítést adott ki, amelyben a problémát "incidensről" immár teljes kimaradásra keresztelte át. Délután fél négykor aztán jött az örömteli üzenet, hogy a fél napos kiesés után a Slack legtöbb felhasználója rá tud csatlakozni a szolgáltatásra.
Ez az év tehát nem kezdődött jól a Slack számára. A vállalati csoportmunka platformot nemrég vásárolta meg a Salesforce, és az ügylettől mindkét fél új vállalati felhasználók meghódítását reméli. Így mondjuk nem lesz könnyű...