XVI. Benedek nem ellenzi a közösségi oldalak működését, de óvatosságra int használatuk során. A katolikus egyházfő a kommunikáció világnapja alkalmából értékelte a Facebook és a Myspace hatását az emberi kapcsolatokra.
Az emberek kommunikáció iránti alapvető vágyát elégítik ki a közösségi oldalak az egyházfő szerint, aki ugyanakkor a virtuális kapcsolatépítés hátrányaira is felhívta a figyelmet. XIV. Benedek elmondta, hogy bár a közösségi oldalak használata elősegítheti a barátság és a megértés kialakulását, el is idegenítheti az embereket, mivel túlzott használatuk megnehezíti a valódi kapcsolatok kialakítását, és még nehezebb helyzetbe hozza azokat, akiknek nincsenek számítógépes ismereteik. A pápa jóságra, az emberi méltóság tiszteletére és a szexualitás intimitásának védelmére is felszólította az oldalak üzemeltetőit.
A katolikus egyház szeretne közelebb kerülni a számítógépeket gyerekkoruk óta használó generációkhoz, és saját Youtube csatorna bevezetését is tervezi, melynek indulását a Google és a Vatikán TV ma közösen jelentette be. Az oldal tartalmát naponta frissítik majd és olasz, angol, spanyol és német nyelven is láthatóak lesznek rajta a pápai üzenetek.
A Facebook lenyomta a MySpace-t
Hat hónappal ezelőtt a Facebook-nak és a MySpace-nek hozzávetőlegesen ugyanannyi egyedi felhasználója volt. 2008 decemberére a Facebook-nak közel kétszer annyi egyedi látogatója lett, így minden ötödik netezőnek a világon van ezen a közösségi oldalon profilja.
2008. novemberében a Facebook elérte a 200 millió egyedi felhasználót, a világ összes internet-felhasználójának 22 százaléka látogatja ezt a közösségépítő oldalt. Ez azt jelenti, hogy a világon az internetezők körében körülbelül minden ötödik embernek van Facebook profilja. Az ilyen népszerű oldalak egy idő után stagnálnak, és nem tudnak új embereket vonzani, de az említett közösségi oldal népszerűsége töretlen. Decemberben 222 millió egyedi felhasználó látogatta a weblapot, a Comscore statisztikája szerint. Ez 10,8 százalékos folyamatos havi növekedés - adta hírül a Techcrunch.
A Facebook-nak 100 millióval több felhasználója van, mint a MySpace-nek, aminek decemberben 4 millióval több felhasználója lett, így összesen 125 millió egyedi látogatója van a most már csak második helyre szorult MySpace-nek. Az oldalletöltési különbség még nagyobb eltérést mutat. A Facebook-nak havonta 80 milliárd oldalletöltése van, míg a MySpace-nek 43 milliárd. Fél évvel ezelőtt, az oldalaknak ugyanannyi felhasználójuk volt.
"Nagyon erősen fókuszálunk arra, hogy fenntartsuk a globális üzleteinket, és, hogy a profitot és a bevételt megőrizzük, vagy tovább növeljük ugyanekkora mértékben. Minket nem csak a statisztikai adatok érdekelnek. Ebben a nehéz gazdasági helyzetben is évről évre 30 százalékkel növekszik a nemzetközi bevételünk" - közölte a MySpace.
A pápának bejön a Facebook
A közösségi oldalak hasznáról és veszélyeiről beszélt az egyházfő.
Hirdetés
Hirdetés