Optikai és mikrohullámú technológia segítségével fejleszti hálózatát az Invitel, hogy egyre több lakossági és üzleti ügyfelének nyújthasson minőségi szolgáltatásokat. A társaság tevékenységében durván 50-50 százalékkal képviselteti magát a lakossági és a vállalati üzletág.
A 2012-ben indított fejlesztési program értéke mintegy 4,5 milliárd forint. A korábbi, 323 ezer mellett idén eddig mintegy 25 ezer háztartáshoz juttatták el a szélessávú hálózatot, 2014 végéig pedig 18 városban, további 63 ezer háztartás férhet hozzá az interaktív, digitális kábeltévéhez és IPTV-hez, valamint a szupergyors internethez. Mindezzel együtt az Invitel több mint 410 ezerre növeli a nagy sávszélességű technológiával (FTTx, Docsis 3.0) lefedett háztartások számát. Összességében jelenleg körülbelül 500 ezer lakossági ügyfél veszi igénybe az Invitel különféle szolgáltatásait.
Figyelemre méltó, hogy 2014 az első olyan év az Invitel életében, amikor a televízió és internet üzletág együttes bevételei meghaladják a telefon üzletágét. Ez is jelzi, hogy az Invitel már nem telefontársaság, hanem ICT cég – mutatott rá David McGowan, a társaság vezérigazgatója. A lakossági ügyfeleknek egyébként a fele televízió-szolgáltatásra is előfizet. A társaság stratégiája továbbra is változatlan: fókuszban a tévé-internet-telefon egységét takaró triple play szolgáltatás, amelyben a tévé kiemelt szerepet kap.
Az üzleti ügyfélkörre gondolva 2015 márciusáig – a meglévő több 100 mellé – várhatóan 10 új mikrohullámú fejállomást építenek ki Budapest és a nagyvárosok vállalkozásokkal sűrűn benépesült területein. Az Invitel vállalati ügyfeleinek száma országosan mintegy 20 ezer.
Jelenleg több mint 600 vállalat veszi igénybe az Invitel adatközponti, zömében szerverelhelyezési szolgáltatásait. Mártha Imre, a társaság operatív főigazgatója rámutatott: a kis- és középvállalati kört meglehetősen nehéz meggyőzni, ám aki már a szolgáltatásaik mellett döntött, az csak azokra épít.