A brit Computerworld beszámolója szerint a problémát akkor fedezték fel, amikor elmaradt a tranzakciók kötegelt feldolgozásának március 28-án délelőtt esedékes tervezett lezárása. A hiba miatt a március 30-ig átutalt fizetések legkorábban csak április 2-án, hétfőn jelennek majd meg a dolgozók számláján.
A BACS (Banker's Automated Clearing Services - bankközi klíringszolgálat) az angol klíringbankok, vagyis a kereskedelmi bankok számára fedezetellenőrzéssel egybekötött számlakiegyenlítéseket és - jóváírásokat végző pénzintézetek szervezete, mely a bankok számlabirtokosai közötti fizetéseket nagy tételben dolgozza fel. A BACS-ot elsősorban munkavállalók fizetésének átutalására használják, a jelenlegi probléma is emiatt érint többszázezer embert.
A BACS a világ egyik legnagyobb szervezete ezen a területen, naponta 30 milliós forgalmat bonyolítle. Havonta 20 millió munkavállaló fizetésének átutalását dolgozza fel, és a brit háztartások számláinak 70 százaléka mellett számtalan állami intézménnyel van kapcsolatban, valamint kulcsszerepet tölt be a nyugdíjak kifizetésében is. Európában a BACS felelős az automatizált kifizetések 15 százalékáért.
A rendszert felügyelő, az Egyesült Királyság fizetési iparágát összefogó Association of Payment Clearing Services szerint a mostanihoz hasonló fennakadás 10 éve nem fordult elő a szigetországban. A BACS rendszert működtető Voca tavaly fejezte be központi rendszerének az IP-alapú Bacstel rendszerre való átvitelét, és saját megfogalmazása szerint mindez "fokozottabb biztonságot, gyorsabb fizetés-visszaigazolást, alacsonyabb feldolgozási költségeket és a kifizetések státuszának online nyomon követhetőségét" eredményezte.
A Bacstel rendszere egyébként Oracle 10g adatbázist használ, és BEA Weblogic 8.1 alkalmazásszervert futtat a Sun Fire 25000 Ultrasparc szerverfürtökön.
Érdekesség, hogy a Voca és a Link nevű banki hálózatüzemeltető nemrég jelentette be egyesülési szándékát, létre hozva ezzel Európa legnagyobb betéti és hitelkártya-tranzakcókat feldolgozó vállalatát.