Balszerencse? Negyedszerre is megszakította a rakétaindítást az űrkutatási startup

|

A chennai székhelyű AgniKul Cosmosnak másodpercekkel a felszállás előtt le kellett állítania a tervezett demonstrációs tesztet.

Az AgniKul Cosmos, egy Chennai-ban működő indiai űrtechnológiai magánvállalkozás kedden lemondta a 3D-nyomtatású félkriogén hajtóművel hajtott egyfokozatú rakétájának tervezett indítását, ez már a negyedik ilyen kísérlet, amelyet lefújtak.

Az "Agnibaan SOrTeD" (Suborbital Tech Demonstrator) elnevezésű küldetést másodpercekkel a felszállás előtt megszakították. Az AgniKul első rakétaindításának újabb elhalasztása a projektet sújtó technikai problémák sorát folytatja.

Az 575 kilogramm súlyú, 6,2 méteres, azaz alig több mint húsz láb magas rakétának a Bengáli-öbölben lévő Sriharikota szigetéről kellett volna felszállnia, majd az öbölbe zuhannia, mivel a terület India műholdindítási tevékenységének egyik kulcsfontosságú helyszíne.

Az IIT-Madrasban létrehozott AgniKul Cosmos-t 2017-ben alapította két fiatal űrkutatási mérnök azzal az elképzeléssel, hogy létrehoz egy olyan helyet, "ahol az emberek megtanulják használni a tüzet" - olvasható a cég honlapján. Az Agnibaan rakéták üzembe helyezésével a vállalat célja, hogy igény szerinti indítási szolgáltatásokat nyújtson, és akár 300 kilogrammos (kb. 660 font) műholdakat állítson pályára.

Srinath Ravichandrant, a startup egyik társalapítóját az NDTV idézte a legutóbbi teszt előtt: "Ez a kilövés azért jelentős, mert ez India első indítása egy magánindítóállásról, és a rakéta a világ első, egy darabból álló, 3D-nyomtatással készült, saját tervezésű és építésű hajtóművével rendelkezik.".

A keddi teszt a tervek szerint két percig tartott, és az új, félig kriogén hajtóművet mutatta be, amely folyékony és gáz keverékét használja hajtóanyagként. Figyelemre méltó, hogy a technológia India számára egy következő lépés, mivel még az ország űrügynöksége, az Indiai Űrkutatási Szervezet (ISRO) sem alkalmazta még teljes mértékben - jegyezték meg indiai médiajelentések. Az ISRO egy 2000 kilonewton tolóerejű, folyékony oxigén (LOX) és kerozin hajtóanyagkombinációval működő félkriogén hajtóművet fejleszt, amelynek legutóbbi tesztjét e hónap elején végezték el.

Az AgniKul megkapta az engedélyt egy speciális indítóállás építésére Sriharikota szigetének egyik partja közelében, amely saját külön irányítóteremmel rendelkezik. Ez a fejlesztés része az ISRO azon kezdeményezésének, hogy megnyitja létesítményeit az indiai űrkutatási vállalatok előtt, ésszerűsítve ezzel az üzleti tevékenységet.

A startup először idén március 22-én kísérelte meg rakétájának indítását, de ez a visszaszámlálás során meghiúsult. Április 6-án és 7-én a startup másodszor és harmadszor is lemondta a kilövést. A lemondások okait nem részletezték.

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.