Hirdetés
. Hirdetés

Változóban a vállalatmenedzsment

|

Egy friss kutatás szerint a jövő vállalata formabontó, fogyasztói bevonásával fejleszt, és integrálja működését.

Hirdetés

Az IBM idén is megjelentette a Jövő vállalata tanulmányt, amelynek célja, hogy rávilágítson a vállalatok működését befolyásoló folyamatokra, és megjósolja, hogy milyen változásokra lehet számítani. Az Economist Intelligence Unit-tal közösen végzett kutatás során 40 országban 32 iparág több mint ezer vállalatvezetőjét kérdezték.

A vezérigazgatók 83 százaléka mélyreható, sok esetben megjósolhatatlan fordulatokra számít a közeljövőben, ezért jól alkalmazkodó, adaptív szervezet kialakítására törekszik. Az adaptív működés nélkülözhetetlen alapját a tehetséges és képzett munkatársak biztosítják - a vállalatigazgatók egyöntetű véleménye szerint hiány van belőlük. Míg két évvel ezelőtt a vezérigazgatók elsősorban a piaci átrendeződéssel, versenytársak akcióival és a vásárlói szokások változásaival foglalkoztak, ma az egyik legfontosabb tevékenységüknek a megfelelő tudásbázis kiépítését tartják. A CEO-k fele új árazási modellen is gondolkodik: ennek már nem a költség a meghatározó eleme, hanem sokkal inkább az, hogy az adott termék vagy szolgáltatás milyen értéket jelent a vevő számára. A jól informált, kritikus, ugyanakkor együttműködő ügyfél a menedzserek új partnerévé válik. Két új, meghatározó fogyasztói típust, az "információs mindenevőt" és a szociálisan érzékenyt kell majd kiszolgálni.

Az "információs mindenevők" minden új típusú információra nyitottak, és gyakran az interneten osztják meg tapasztalataikat. Befolyásolni képesek a piacot, továbbá nagyfokú rugalmasságot követelnek attól a szolgáltatótól, amelyiknek fizetnek. A másik típusú, szociálisan érzékeny fogyasztó felelősségvállalásra irányuló elvárásai folyamatosan nőnek. Tudatosan olyan cégtől vásárol, amely gondot fordít rá, hogy ne csak profitot termeljen, hanem a társadalom hasznos tagja legyen. A vállalatvezetők átlagosan 25 százalékal fogják növelni társadalmi felelősségvállalásra fordított befektetéseiket a következő három év alatt.

A tanulmány szerint a vállalatvezetők intenzívebb és szélesebb körű globális, illetve határokon átívelő együttműködést kívánnak megvalósítani szervezeteiken belül. A vezérigazgatók 75 százaléka új piacokra akar belépni, s 66 százalékuk tervez akvizíciókat, illetve összeolvadást. Az integráción belül nő a feltörekvő piacok szerepe is: az új befektetések negyedét tervezik ezekre a területekre, s várhatóan 18 százalékal nő a növekvő piacokra irányuló tőkeexport 3 év alatt.

A nemrégiben bejelentett akvizíciós hírek szerint az SAP a Visiprise ipari termelésirányító szoftvermegoldásokat készítő cég felvásárlását tervezi, a Cisco Systems pedig a DiviTech A/S digitális szolgáltatás felügyeleti (DSM) megoldásokat fejlesztő vállalatra tett vételi ajánlatot.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.