Hirdetés
. Hirdetés

3D nyomtató alapanyag PET palackból: okos megoldásokat terveztek a fiatalok

|

A hétvégén zárult az Ideathon 3.0 ötletverseny, amelyen fiatal ötletgazdák gondolkodtak iparágakat és az életünket jobbító lehetőségeken.

Hirdetés

A november 13-15. között rendezett Ideathon 3.0 ötletversenyen a 12 csapat facilitárorok és mentorok segítségével dolgozott ki új ötleteket: az 5G, életvitel, föld és digitalizáció témakörökben. A győri Start IT up Alapítvány szervezésében, a Telenor és az Input Program szakmai támogatásával létrejött háromnapos intenzív versenyen a fiatal gondolkodók a design thinking módszertan segítségével értelmezték a beazonosított problémaköröket és kezdték meg a megoldást jelentő ötletek kidolgozását.

Hirdetés

A koronavírus járvány kortörténeti pecsétjét a győri Ideathon 3.0-ra is rányomta: a kifejlesztett ötletek többségének megszületésben közvetlenül vagy közvetve szerepe volt a jelenlegi járványhelyzetnek is. A koncepciók között szerepelt munkaerő-felkészítő megoldás, ami a pandémia utáni időszakban segítené a szállodaipar résztvevőit, kisvállalkozások adminisztrációját egyszerűsítő koncepció, online előfizetések optimalizálását vagy épp a fiatalok pályaorientációját segítő alkalmazás, és volt csapat, aki a balkezes sofőrök speciális helyzetében elmélyedve ötletelt és tenné biztonságosabbá számukra az autós közlekedést.

3D nyomtatóban kapnak új életet a PET palackok

Az öt fős szakmai zsűri vasárnap délután már a kidolgozott koncepciók három-három perces bemutatóját láthatta és ezek alapján hozta meg döntését. Az első helyezett a ReFilament csapat otthoni PET palack újrahasznosító ötlete lett, mely egy új eljárással a használt üdítős palackokat 3D-nyomtató alapanyaggá alakítja át. Nyereményük az Input Program felajánlásában egy tengerentúli külpiacra lepési csomag, konzultációs lehetőség a Baconsult felajánlásával, valamint egy digitalizációs tréning a Pannon Business Network szervezésében.

Élményekkel népszerűsítenék a megfelelő hidratálást az iskolában

A második helyezett a gyerekek megfelelő napi folyadékfogyasztását vette górcső alá abból a tapasztalatból kiindulva, hogy a gyerekek az iskolában gyakran megfeledkeznek a rendszeres ivásról, ami csökkenő komfortérzet mellett egészségügyi kockázatokat is jelent. A Winter is coming csapata egy olyan okosmegoldást biztosítana az iskolákban, amely révén a gyerekeknek élményszerű programmá válhat a rendszeres vízfogyasztás. Az Input Program jóvoltából egy európai külpiacra lépési csomagot, a Széchenyi István Egyetem Digitális Fejlesztési Központjának felajánlásával pedig szakmai mentorálás és laborhasználati lehetőség a jutalmuk.

Reformok az ipari auditálásban

A harmadik helyezett a NextgenAudit csapat ötletével a termelő- és gyártóvállalatok képesek leváltani a hagyományos - számos ponton analóg - auditálási rendszereiket hatékony, környezetbarát és érintésmentes auditálási folyamatokra, amelynek része az online dokumentáció, videós vagy akár kiterjesztett valóság (AR) megoldások. Nyereményük díjmentes részvétel a Websummit 2020 eseményen az Input Program jóvoltából.

Gasztronómiai kísérletek és iskolai korrepetálás az 5G hálózaton

A Telenor 5G különdíját a FoodArt csapat nyerte, ami a gasztro-bloggerek, az olvasók/vásárlóerő és az éttermek háromszögét kötné össze egy okos alkalmazással. A megoldásban a gasztro-bloggerek receptjeinek lefőzésére jelentkezhetnek éttermek, míg következő lépcsőben akár augmented reality (AR) megoldások is gazdagíthatják az app-használati élményt. A mobiltársaság másik különdíjasa a New Founders csapata, akik a tanítani és a tanulni vágyó közönség egymásra találását segítené ötletével, a digitális korrepetálás, szaktanár keresés és oktatás-kiajánlás folyamatát újítanák meg. A megfelelően erős, pl. 5G internetkapcsolaton a technikailag előrehaladott oktatási módszerek, mint élő virtuális valóság (VR) és kiterjesztett valóság (AR) streaming megoldások is helyhez kötöttség nélkül elérhetővé válhatnak.

Tudatosság a szexben és a környezetvédelemben

A MeOut Group felajánlásában egy szegedi ötletversenyen való részvételt nyert a Pleasurelab csapat felnőtteknek szóló szexedukációs platformot kialakító ötlete, míg a környezettudatos közösségeket célzó, környezeti lábnyom kompenzálását segítő ötletével a Vaquita csapata egy Kijevben megrendezendő fejlesztési versenyen való részvételi lehetőséget nyert.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.