A COVID válság, a kínai chipgyártókkal szembeni amerikai embargó, a természeti katasztrófák, a tengeri és a vasúti szállítmányozás összeomlása, valamint az orosz-ukrán háború együttes hatása globális chiphiányhoz vezetett. A beszállítói láncokat sújtó problémák miatt az LSK Hungária Kft. gyártási ciklusai is vészesen megnövekedtek a saját fejlesztésű interaktív vizuál-kollaborációs és videokonferencia ökoszisztémájában, ezért a cég módosította gyártási stratégiáját, így ma már újra a korábbiakhoz hasonlóan, raktárkészletről képes kiszolgálni ügyfeleit.
Az innovatív megoldásról, valamint a legújabb hardver- és szoftverfejlesztésekről Leveli Andrást, az LSK Hungária üzlet- és termékfejlesztési igazgatóját kérdeztük.
Computerworld: Első pillantásra merész lépésnek tűnhet a stratégia, amelyet a gyártási idők csökkentésére vezettek be. Mire alapozták döntésüket?
Leveli András: Az értékesítési stratégiánk egyik alapelve a raktárról történő szállítás, amely a járvány előtti időkben azt jelentette, hogy amit "ma" eladunk, azt négy hónappal korábban gyártásba küldtük. Ezt a jól tervezhető ciklust írta át a mostani krízisekkel terhelt időszak úgy, hogy a gyártási határidők hat-tíz hónapra megnövekedtek. A másik problémát pedig az okozza, hogy szinte lehetetlen pár hónap eltéréssel ugyanazokból a félvezető komponensekből hardvereket építeni. Következésképp minden alkalommal át kell tervezni az architektúrát, amikor alternatív chipeket építünk be a termékeinkbe. Kénytelenek voltunk ezért a "rendelésre gyártunk" irányelvet egy rugalmasabb stratégiára változtatni.
Új stratégiánk lényege, hogy az ökoszisztémában megtalálható hardver komponenseket prediktív módon továbbfejlesztjük, így azok hosszabb távon is időtálló műszaki tartalommal rendelkeznek. Sok esetben ez azt jelenti, hogy a mostani hardverek már tartalmaznak olyan technológiai képességeket, amelyeket szoftveresen csak a későbbiekben fejlesztünk tovább - például ilyen az NFC olvasó a teremfoglalási rendszerünkben. Az új gyártási irányelv viszont lehetővé teszi, hogy jó előre legyártsuk a hardvereket, és ezzel biztosítjuk - a jelenlegi piaci helyzetben egyedülálló módon - a raktárról történő, azonnali szállítást.
CW: Megrendelésre azonnal elérhető megoldásaik palettáját folyamatosan bővítik, és a legújabb fejlesztéseket a CIO.hu konferencián be is mutatják. Milyen újdonságokat láthatnak a résztvevők?
Leveli András: Egyfelől bemutatjuk a hibrid megbeszéléseket és az online térbe "költözött" agilis munkavégzést támogató fejlesztéseinket, közöttük az intuitív gesztusvezérlési csomagunkat és a digitális post-it jegyzetek beszúrását, de a konferencián fog debütálni a vezeték nélküli prezentációs rendszerünk és a digitális fehértábla szoftverünk vadonatúj integrációja is. Ez azt jelenti, hogy a fehértábla szoftverünkben pillanatok alatt megjeleníthető lesz egy külső laptop vagy mobil eszköz "élő" képe, amire közvetlenül jegyzetelhetünk, de akár egy kattintással rögzíteni és menteni is tudjuk ezt a képet a fehértábla szoftverbe.
CW: Az említett, szoftveres megoldások mellett milyen hardverfejlesztéseken dolgoznak?
Leveli András: Tapasztalataink azt mutatják, hogy a mai modern tárgyalótermekben a mikrofonok teljesítménye az egyik szűk keresztmetszet. A "speakerphone" jellegű, félprofesszionális eszközök ugyan kedvező ár-érték arány mellett beszerezhetők, viszont a korlátozott hatósugaruk miatt csak a kisebb termekben tudják kiszolgálni az igényeket. A professzionális határfelület, hattyúnyak vagy mennyezeti mikrofon rendszerek viszont nagyságrendekkel drágábban érhetők el. A két technológiai megoldás között nagy űr tátong.
Saját félprofesszionális mikrofonunk továbbfejlesztése mellet döntöttünk ezért, amelynek prototípusát a konferencián is bemutatjuk. Az új megoldás megnövelt, 6 méteres hatósugárral, 8 mikrofon-kapszulával és vezeték nélküli kaszkád móddal biztosítja majd a tökéletes beszédérthetőséget az akár 18 fős tárgyalótermekben is. Ezen felül a CIO.hu konferencián több prototípus fejlesztésünkről is lehull a lepel…