Hirdetés
. Hirdetés

IDC - Digitalizációtól duzzad az alkalmazáspiac

|

Robusztus növekedés elé néz a vállalati alkalmazások piaca a következős öt évben, prognosztizálja friss jelentésében az IDC, amihez a szervezetek digitalizációs stratégiai törekvései adnak hajtóerőt. Európában különösen a szakemberhiány kezelése és az ügyfélkapcsolatok javítása ösztönöz majd sok szoftverberuházást.

Hirdetés

Világszinten a vállalati alkalmazásokból befolyó szállítói bevételek 2027-re elérik a 483,1 milliárd dollárt, ami az előrejelzési időszakra vetítve évente átlagosan 9,6 százalékos piacbővülést ígér, adott előrejelzést augusztusban kibocsátott jelentésében (Worldwide Enterprise Applications Software Forecast, 2023-2027: Digital Era Brings Opportunity) az International Data Corporation.

A növekedést nagyrészt a nyilvános felhőben elérhető szoftverek további térhódításának tudhatjuk majd be. Az elemző szerint ugyanis 2027-ben már a bevezetésüket célzó beruházások fogják adni a vállalati alkalmazásokból származó bevételek több mint kétharmadát.

Gyorsuló felhőmigráció és hódító AI

Míg a szervezetek átlagosan 51 százaléka megtartja meglévő alkalmazásait, átlagosan 46 százalékuk a jelenleg használt rendszerek lecserélésére készül a következő három évben, állapította meg idei felmérésében (2023 SaaSPath Survey) az IDC, amelyben 2875 vállalatot kérdezett 23 különböző alkalmazással kapcsolatos terveiről. Válaszaikból is kiderült, hogy a szervezetek egyre gyorsuló ütemben váltanak felhőalapú megoldásokra, ezért a vállalati alkalmazások piacán - ahol a tíz legnagyobb szállító együttes részesedése már most is csupán leheletnyivel haladja meg a 30 százalékot - a verseny a következő években is igen kiélezett lesz, mutatott rá az elemző.

Digitalizációs törekvéseikkel összhangban a vállalatok emellett folyamatosan új eszközök bevezetésébe ruháznak be, hogy alkalmazásportfóliójukat naprakészen tartsák, folyamataikat automatizálják, valamint adatvagyonukat jobban kiaknázva növelhessék innovációs erejüket és rugalmas állóképességüket. Az IDC felmérése szerint sok szervezet ennek érdekében hajlandó akár többet fizetni a mikroszolgáltatásokat és konténerezést felvonultató, felhőnatív architektúrákért, csakúgy, mint a gépi tanulásért, a mesterséges intelligenciáért, valamint a fejlett és a prediktív analitikáért.

A gyorsuló felhőmigráció mellett az IDC a generatív mesterséges intelligenciától kezdve a moduláris alkalmazásokon át az automatizációig a vállalati alkalmazáspiac további fő hajtóerőit is azonosította jelentésében. A szervezetek a generatív AI képességeit az üzleti innováció előmozdításához, az ismétlődő feladatok automatizálásához, a döntéshozás, valamint az alkalmazotti és az ügyfélélmény javításához, általában a hatékonyság növeléséhez keresik elsősorban.

Az elemeikből összerakható, moduláris alkalmazásokat alacsonyabb költségük mellett fejlesztésük egyszerűsége és gyorsasága teszi a hagyományos, monolitikus alkalmazások modern, vonzó alternatívájává. Népszerűek a valós idejű kommunikációt és együttműködést támogató alkalmazások is, amelyek jelentősen javítják a hibrid modellben, mobil körülmények között vagy távolról dolgozó munkavállalók felhasználói élményét. Serkenti az alkalmazáspiac növekedését a szinte alapértelmezetté váló automatizálás is, amely a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás mintafelismerő képességeivel többek között a csalások észlelésében és megelőzésében is segíti a vállalatokat.

Hirdetés

CRM és HCM, az európai piac hajtóerői

Európában a vállalati szoftverek piaca a 2022 és 2027 közötti időszakban évente átlagosan 9,2 százalékkal bővül majd, így mérete a jelzett időszak végére eléri a 115,5 milliárd dollárt, adott előrejelzést az IDC korábbi jelentésében (Software Semiannual Tracker H2 2022), amelyet idén júliusban adott közre. Az elemző szerint térségünkben az ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM) és a humántőke-menedzsment (HCM) alkalmazások szegmense még a piac egészénél is gyorsabb ütemben, évente átlagosan 12, illetve 11,5 százalékkal fog növekedni.

Bár a CRM a támogató alkalmazásokkal együtt a világjárvány idején a vállalati informatikai beruházások középpontjába került, a hibrid munkavégzés állandósulása és az AI képességek mostani, gyors térhódítása miatt az ügyfélkapcsolat-kezelés továbbra is erősen vonzza a költést. A tavaly november óta hozzáférhető ChatGPT-vel a fejlesztők mellett a lakosság is tapasztalatokat szerzett a technológiával, ezért a mesterséges intelligencia és a hangalapú kommunikáció integrálása a továbbiakban még következetesebb csatornakezeléshez fogja segíteni a vállalatokat, különösen a bonyolult és nagy értékű interakciók során.

Az európai vállalatok eközben a szűnni nem akaró szakemberhiánnyal küzdenek, ezért a tehetségtoborzás és -kezelés folyamatainak ésszerűsítéséhez is fejlett megoldásokat keresnek, mutatott rá az elemző. Mind nagyobb figyelmet fordítanak az alkalmazotti élmény javítására, a készségek fejlesztésére és az átképzésre, a HR-osztály átalakuló szerepének támogatására, ami rövid távon szintén hozzájárul az alkalmazáspiac HCM-szegmensének növekedéséhez.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.