Webáruházában sorakoznak a termékek, jönnek a vevők, nő a bevétel. Mi biztosítja, hogy vevői egy hónap, sőt egy év múlva is Öntől fognak vásárolni? Ahhoz, hogy a vevőket további, a feliratkozókat pedig az első vásárlásra buzdítsuk, kampányokat kell indítanunk. Az e-mailkampányok sikerességéhez azonban elengedhetetlen a pontos célzás. Egyenlevélre a címzettek nagy része nem fog reagálni, sőt leiratkozik a listánkról.
Célzott ajánlat
A fogyasztói tudatosság szintje már "behozó" kampányoknál is fontos. A problématudat fázisában lévőknél a közvetlen értékesítést célzó kampányok hatékonysága alacsony. El kell érnie, hogy mire a potenciális érdeklődő vásárlási szándéka előjön, ne gondolkozzon a "hol?" kérdésen. A korábbi vásárlások száma és a legutóbbi alkalom óta eltelt idő alapján lehet könnyen csoportokat képezni. Ezek különböző metszete adja az életciklus alapú vevőszegmenseket.
Mit kell másképp csinálni, kommunikálni a különböző csoportok felé? Nézzük sorban:
Új vevő (Első vásárlás az elmúlt 30 napban volt)
- Küldjön személyes köszönőlevelet a vásárlás után!
- Mondja el cége történetét!
- Tudassa velük, hogy tényleg fontosak Önnek!
- Tegye személyesebbé a kapcsolatot: adjon lehetőséget arra, hogy a közösségi médián keresztül is kapcsolatba léphessenek Önnel!
Többször rendelt, ígéretes (2-3 megrendelése volt, vásárolt az elmúlt 60 napban)
- Érdemes a következő rendeléshez ingyenes szállítást és extra ajándékot felajánlani.
- Ajánljon további termékeket az előző rendelések alapján!
Törzsvásárló (4+ rendelése volt, vásárolt az elmúlt 90 napban)
- Teremtse meg a kizárólagosság légkörét!
- Gondolkozzon el hűségprogram indításán!
- Kérjen tőlük véleményt és referenciát!
- Ossza meg legérdekesebb újdonságait velük!
Passzív vevő (1-3 megrendelése volt, több mint 30/60 napja nem vásárolt)
- Ajánlja legnépszerűbb termékét!
- Küldjön egyszer használatos kedvezményes kódot, hogy rövidítse az újrarendelési időt!
Elvesztett vevő (1-3 megrendelése volt, több mint 90 napja nem vásárolt)
- Keltse fel az érdeklődésüket jól megválasztott e-mail tárggyal!
- Rendszeresen küldjön üzeneteket nekik! Mit veszíthet?
Passzív törzsvásárló (4+ megrendelése volt, 91-365 napja nem vásárolt)
- Személyesen vegye fel velük a kapcsolatot, hogy megtudja, mi történt!
- Ajánljon fel kedvezményt a nagy értékű megrendelésekre!
Elvesztett törzsvásárló (4+ megrendelése volt, több mint 365 napja nem vásárolt)
- Személyesen vegye fel velük a kapcsolatot, hogy megtudja, mi történt!
CRM-ben külön automatizmusokat állíthat be új regisztrálói, egyszeri vásárlói, törzsvásárlói és a kosarukat elhagyók számára. Kialakíthat olyan folyamatot, amely végigkíséri az új regisztrálókat a törzsvásárlóvá válásig úgy, hogy mindenki a számára megfelelő üzenetet kapja meg.
Nézzünk egy példát! CRM-ben látszik, hogy a kosarukat elhagyók milyen terméket tettek kosarukba. Ha valaki nem vette meg az e-book-olvasót eredeti áron, küldhet neki e-mailt, amelyben adott ideig kedvezményes áron kínálja a terméket. Nyomon követhető az ügyfélérték is, így automatikusan küldhet e-mailt azoknak, akiknek a költése elért egy bizonyos szintet, és így ajánlhat exkluzív termékeket.
Célcsoportokat képezni nem csak ügyfél-életciklus alapján lehet. Korábbi vásárlóit újabb vásárlásra ösztönözheti érdeklődési terület, korábbi vásárlások vagy a határidő lejárata alapján.
Hogyan segít ebben a MiniCRM?
A MiniCRM beépített integrációval rendelkezik a Shoprenter webshopokhoz, amelynek beállításához nem kell programozói tudás, akár fél óra alatt elvégezhető, és egyedi webshoppal is összeköthető. A MiniCRM Webshop modulja segít minél több információt gyűjteni a vásárlókról, hogy ezeket felhasználva személyre szabott kampányokat küldhessen nekik.
A MiniCRM automatikusan csoportosítja a vevőket az összes megrendelés és az utolsó megrendelés időpontja alapján. A megfelelő tartalom pedig könnyen kiküldhető az adott célcsoportnak. A kampányokról a rendszer részletes statisztikát mutat. Az értékesítő ez alapján felhívhatja azokat, akik megnyitották az e-mailt, rákattintottak a benne szereplő linkre, de nem vásároltak. A MiniCRM elektronikus számlázóval rendelkezik, így egy kattintással létre lehet hozni elektronikus számlát, ajánlatot vagy díjbekérőt egy megrendelésből és fordítva.
Ha kíváncsi, hogyan működik mindez a gyakorlatban, próbálja ki a MiniCRM-et 14 napig ingyenesen, és használja együtt webshopjával!