Ebben a cikkben ezért végignézzük,
- Mik a legjobb tippek arra, hogy az űrlap a lehető legkönnyebben kitölthető legyen;
- Hogyan ellenőrizzük, hogy az űrlapunkat valóban használják;
- Mit írjunk a megerősítő emailbe;
- Hogyan segít a MiniCRM, hogy a lehető legkönnyebben tudjon űrlapokat beilleszteni a weboldalára.
Tippek, trükkök
Az első és legfontosabb tanács: minél kevesebb adatot kelljen manuálisan beírnia a kitöltőnek. Amit lehet, oldjon meg legördülő menüben, gombokkal, vagy pipálással. (Gombokat azoknál a kérdéseknél érdemes használni, ahol egy opciót kell a vevőnek választani; bepipálható/beikszelhető dobozokat akkor érdemes használni, ha több lehetőséget is választhat a kitöltő fél).
Az űrlapon mindenkép jelenjen meg, mire fogja használni a megadott adatokat. Nyugtassa meg a vevőit, hogy adatai jó kezekben vannak, és, hogy csak a jelzett célra fogja azokat használni.
Csak azt az adatot kérje el, ami feltétlenül szükséges. Bár nagy a kísértés, hogy minél többet tudjon meg a vevőiről, álljon ellen: minél több a kitöltendő mező, várhatóan annál kevesebben fejezik be az űrlap kitöltését.
Már kitöltés közben ellenőrizze a beírt adatokat. Az Asos ruhákat áruló e-commerce oldal megmutatja, hogyan lehet minimalizálni annak a veszélyét, hogy hibásan kitöltött adatot küld el a feliratkozó, vagy, hogy a kitöltés után hibaüzenetet kap.
Tesztelje le az űrlapot mobilon is. Számítógépen az űrlap másképp fog kinézni, mint iPhone-on, vagy különböző Android telefonokon, tableteken.
Mindenképp jelezze, ha az űrlapon szereplő adatokat sikeresen elküldték! Nagyon fontos, hogy az ügyfél számára látható legyen, hogy az adatainak küldése sikeres volt: Köszönje meg, hogy elküldte az adatokat, és írjon visszaigazoló email-t is a feliratkozásról.
Hogyan ellenőrizzük az űrlapok hatásosságát?
Akkor is érdemes megnézni, hogy az űrlapokat hogyan használják az oldalra látogatók, ha úgy érezzük, elég sok adat/feliratkozó érkezik be. Két módon is érdemes ellenőrizni, tényleg könnyen használják-e az oldalt:
- Google Analytics-ban érdemes összehasonlítani, hányan vannak azok, akik az űrlap oldalán jártak, és hányan azok, akik a köszönőoldalt is látták – ebből leszűrhető, a látogatók hány százaléka nem tölti ki az űrlapot.
Annak, hogy nem töltik ki az űrlapot persze rengeteg oka lehet – már feliratkoztak a hírlevélre/még csak tájékozódnak, és majd később kérnek árajánlatot, stb.
- Ami viszont megmutatja, hogy hányan kezdik el az űrlapot kitölteni, és ebből hányan fejezik be, megtudható a klikktérképek segítségével, amik megmutatják, hányan kattintanak az első rubrikára, és hányan az elküldést jelző gombra. Ebből láthatóvá válik, hányan és hol adják fel az űrlap kitöltését. A Google Analyticsnak van ilyen funkciója, de pontosabbak a fizetős szolgáltatások, például a Mouseflow.
A megerősítő email tartalma
A megerősítő email tartalma kétféle lehet: ha az egyszerű megerősítést választjuk, akkor a feliratkozáskor az ügyfél rögtön bekerül a rendszerünkbe. Ha azonban dupla opt-in opciót választjuk, akkor a megerősítő emailben szerepel egy aktiváló link: az ügyfél csak erre kattintva kerül be a rendszerbe.
A dupla opt-in-nek rengeteg előnye van az egyszerű feliratkozással szemben: biztosítja, hogy helyes email-t írt be a feliratkozó, és azt, hogy nem éltek vissza ez email címével.
Ha mégis az egyszerű feliratkozást választjuk, akkor a levél tartalma legyen egyszerű köszönőlevél – árajánlat kérése esetében jelezzük, mikor számíthat az árajánlatra/kapcsolatfelvételre, hírlevél esetében pedig arra, milyen gyakran fog hírleveleket kapni, valamint érdemes berakni pár képet a termékről, esetleg blogposztra mutató linket.
Dupla opt-in esetében köszönetnyilvánítás után jelezzük, hogy a feliratkozása csak a linkre kattintással lesz teljes, az aktiváló-link után pedig érdemes beírni, hogy abban az esetben ha a levelet úgy kapta, hogy nem Ő iratkozott fel, a levelet tekintse tárgytalannak.
A MiniCRM és az űrlap beillesztés
A MiniCRM űrlap-funkcióját nagyon könnyű az igényeinknek megfelelően formázni – mind az űrlap tartalma felett teljes szabadságot biztosít, mind annak megjelenését könnyen lehet manipulálni.
A MiniCRM lehetőséget ad arra, hogy
- A feliratkozók számára automatikusan adatlapot hoz létre. Az adatlap segítségével egy helyre gyűjthető az összes vevővel kapcsolatos adat: a feliratkozó által küldött, illetve fogadott emaileket is itt lehet megnézni, illetve a vele történt meetingekről szóló jegyzeteket.
- A rendszer képes arra, hogy dupla opt-innel iratkozzon fel a látogató, biztosítva, hogy csak valódi, minőségi lead-ekkel foglalkozzon a cég.
- Lehetségessé válik, hogy a felhasználó maga módosítsa az adatait. Egyszerű és dupla opt-ines feliratkozási mód esetében érdemes egy adatmódosító linket is berakni az emailbe: előfordulhat, hogy véletlenül fordított sorrendben írta be a vezeték-és keresztnevét, vagy egyéb hibát vétett a felhasználó.
- Emailben is tud küldeni űrlapokat, az ezekre adott válaszok szintén megjelennek az ügyfél adatlapján. Ez a vevő számára nagyon kényelmes lehet, ha például visszajelzést kérünk tőle a vásárlásával kapcsolatban: ha még az email-fiókját sem kell elhagynia, sokkal nagyobb eséllyel fog választ adni a kérdésekre.
- A vevő feliratkozásakor az űrlapba rejtett mezőt is rakhatunk. Ez nagy segítséget jelent, ha szeretne minél többet megtudni a feliratkozójáról – például azt, hogy melyik oldalon történt a feliratkozás. Ha egy kampányhoz ugyanis több aloldalt is készít – például máshová érkeznek Facebook hirdetésekből, és máshová Google hirdetésekből kattintók– akkor ahelyett, hogy megkérdeznénk a vevőt, hol talált ránk, rejtett mezővel megoldhatjuk, hogy erre a kérdésre a feliratkozók 100 százalékánál tudjuk a választ.
Mindössze annyit kell tennünk, hogy az űrlaphoz egy kérdést – “Hol talált ránk?” – rejtett mezőként hozzáadunk, és az űrlap létrehozásakor ezt mi magunk ki is töltjük. (A Facebook-ról és a Google-ről linkelt aloldal esetében Facebook vagy Adwords szavakat elég beírni.) Így könnyen megtudhatjuk, mi érdekli igazán a vevőt, illetve, hogy melyik marketing csatorna hatásosabb.
Kérdezze a szakértőt, ha Ön is szeretné kihasználni a cikkben bemutatott előnyöket.