Alább néhány pontban kifejtjük, hogy a KKV-k miért engedhetik meg maguknak, illetve miért éri meg nekik CRM bevezetésbe fektetni.
A CRM bevezetése meg fogja változtatni az ügyfelekhez való hozzáállást
Egy CRM rendszer bevezetése után ügyfeleid elérhetőségei, személyes adatai, igényei egy olyan központi helyen rögzíthetők, amihez minden munkatársad bármikor bárhonnan hozzáférhet.
Ügyfeleid így zökkenőmentes kiszolgálásban részesülnek függetlenül attól, hogy korábban melyik munkatársaddal kerültek kapcsolatba, mivel az ügyintézőknek nem kell táblázatokból és jegyzetekből elővarázsolniuk a korábban megbeszélteket.
Egy CRM rendszerben olyan további apróságokat is vezethetsz, mint például az ügyfeled születésnapja, évfordulói, speciális igényei, így amikor valaki a vállalkozásoddal kapcsolatba kerül, azt fogja érezni, hogy valóban odafigyelnek rá, és megértik az igényeit.
Mindezeket CRM segítségével skálázható módon teheted meg, több száz vagy több ezer ügyfél esetén sem probléma, hogy odafigyelj minden részletre.
Csúcsra járatott értékesítés
Az üzleti sikerhez kulcsfontosságú, hogy az értékesítési lehetőségeket tudatosan, egy meghatározott folyamat mentén kezeljék. A CRM segít az értékesítőknek abban, hogy a megfelelő időben a megfelelő módon tudjon beavatkozni, ha az ügyfélnél valamilyen okból "túl sokáig áll a labda".
Például, ha egy potenciális vásárlódnak szüksége van az általad forgalmazott termékre, de még nem áll készen arra hogy elköteleződjön, az értékesítőd rögzíthet magának egy emlékeztetőt, hogy egy későbbi időpontban keresse meg, vagy küldjön neki egy olyan tájékoztató anyagot, amely segítheti az ügyfelet a végső döntés meghozatalában.
Nem kerül olyan sokba
A CRM-et kezdettől fogva egy olyan eszköznek tartják, amit a szükséges beruházás nagysága és az elérhető rendszerek bonyolultsága miatt csak a nagyvállalatok engedhetnek meg maguknak.
Ez ma már nyilvánvalóan nem igaz, napjainkban több olyan megoldás is létezik, ami a legkisebb költségvetésű vállalkozások számára is elérhető.
Sőt, a kis- és középvállalkozások számára fejlesztett rendszerek nemcsak olcsóbbak, hanem funkcionalitásban is kifejezetten a KKV-k igényeit követik.
Fontos, hogy jól használd (ki)
Egyéni vagy egy-két főt foglalkoztató vállalkozók még az egyszerűbb, KKV igények mentén fejlesztett CRM rendszerek árait átnézve is azt érezhetik, hogy vállalkozásuk létszáma és kevesebb, egyszerűbb folyamata miatt még a legkisebb csomag is túl nagy és ezért túl drága számukra.
Először is, ismerd meg a kiválasztott rendszer teljes funkcionalitását, és azt, hogy ezeket hogyan tudod a leghatékonyabban beültetni vállalkozásod hétköznapjaiba.
Nem probléma, ha nincsen üzleti vagy informatikus végzettséged, a fejlesztő cégek oktatásai vagy tanácsadói segítségével ez is könnyen sikerülhet.
CRM bevezetés után a napi adminisztrációs nyomást jelentősen csökkentve és az értékesítési feladatokat racionalizálva sokkal több időd és energiád marad a szakmai kihívások teljesítésére, így vállalkozásod még tovább fejlődhet, méghozzá úgy, hogy nem kell növelned az alkalmazottak számát.
Summázva
A CRM által biztosított előnyök bőven meghaladják a bevezetéskor felmerülő költségeket: a vásárlóid elégedettebbek, az alkalmazottjaid hatékonyabbak lesznek, a vállalkozásod pedig eredményesebbé válik.
Amikor a következő költségvetés tervezésénél azon gondolkodsz, hogy kell-e helyet szorítani CRM bevezetésre, jussanak eszedbe a fentiek: a bevezetés költségei biztosan meg fognak térülni!