Gazdaságunk fejlődéséhez a kkv-knak is növekedniük kell, hiszen mi határozzuk meg a GDP-t, nem pedig fordítva. Ha az egy főre jutó GDP-adatokat nézzük, a 2015-ös évi adatok alapján Magyarország, Görögországgal holtversenyben, az Európai Unió átlagának 68 százalékát érte el. Mögöttünk csak Lettország (64), Horvátország (58), Románia (57), és Bulgária (47 százalék) szerepel.
Ha feljebb akarunk kerülni, mernünk kell újdonságokba fektetni, és rendszerben kell gondolkoznunk. Ez határozza meg a cégvezetést, értékesítést, és ez alapján kezeljük érdeklődőinket.
Rendszerben az erő
A rendszerben gondolkozás szellemében érdemes értékesítési folyamatunkat, érdeklődőinket rendszerbe helyezni és kezelni. Nem elég, ha van egy minőségi termékünk, fontos a jól kidolgozott értékesítési folyamat és az ügyfélkapcsolatok ápolása, amelyet egy CRM-rendszer hatékonyan támogat. Időt spórol, segít több érdeklődőt szerezni, növelni az értékesítést és eredményesebbé tenni az ügyféltámogatást. Egy cég értéke a benne dolgozó emberekben, az adatokban és ügyfelekben rejlik, a CRM pedig összefogja ezeket az alkotóelemeket.
Egy helyen központosítja az ügyféladatokat, a folyamatok automatizálásával és a teendők egyszerű kezelésével javítja a munkatársak hatékonyságát. Növeli az átláthatóságot is, mivel pontosan látható, ki mivel és milyen eredményesen foglalkozik.
A MiniCRM-ben egyértelmű értékesítési lépések segítségével mindig tudhatja, kivel mit és hogyan kell csinálnia a siker érdekében. A felelősség sem sikkad el, és nincs elfelejtett érdeklődő sem. Így lehet kihozni több bevételt ugyanannyi érdeklődőből.
A felhő nyerő
Amikor egy cég eljut arra a szintre, hogy CRM-megoldás használatán gondolkozik, felmerülhet a kérdés: felhőalapú vagy dobozos termék mellett döntsön? A dobozos termékekről általánosan elmondható, hogy lassabb a bevezetésük, nehéz vagy lehetetlen a testre szabásuk, és egyszeri nagy költséget jelentenek. Milyen előnyei vannak egy felhőalapú rendszernek?
Kiszámíthatóság. Felhőalapú-CRM szolgáltatás jól tervezhető havi- vagy éves díjért vehető igénybe, amiért cserében automatikusan folyamatos fejlesztések, újabb funkciók járnak. Ezzel a konstrukcióval a CRM már nemcsak a nagyvállalatok kiváltsága, hanem bármely vállalat számára elérhető megoldás.
Fenntartással kapcsolatban sem kell extra költségekkel számolni. Semmit sem kell telepíteni, nem kell licenceket vásárolni, és nincs szükség befektetésre hardver- és szerveroldalon sem. Sőt a beállításokhoz fejlesztő segítsége sem szükséges. A frissítéseket és az adatok tárolását a szolgáltató végzi. A szervereket biztonságos adatközpontokban helyezik el, ahol biztosítják a magas szintű rendelkezésre állást és a megfelelő körülményeket a tároláshoz.
Gyors bevezetés. Szerződéskötésre sincs szükség, hiszen egy felhőalapú CRM-rendszert azonnal el lehet kezdeni használni. Használatának megtanulása pedig napok, legföljebb hetek kérdése. Vannak elsősorban kkv-knak szánt megoldások, amelyek könnyen testre szabhatók. Sőt a MiniCRM-nél tanácsadók segítenek a rendszer megfelelő kialakításában.
A felhasználók száma sincs kőbe vésve, bármikor lehet új munkatársakat hozzáadni a rendszerhez, avagy szükség szerint visszavonni a hozzáférést tőlük, így annak esélye is csökkenthető, hogy a volt munkatárs értékes adatokkal távozzon a cégtől.
Bárhol, bármikor. Egy felhőalapú CRM-rendszer rugalmasságot ad a munkatársaknak, akik bárhol, bármikor, bármilyen mobileszközön hozzáférhetnek a szükséges adatokhoz. A rendszer böngészőből, esetenként mobilalkalmazásból is elérhető, ezért senki sincs egy számítógéphez láncolva. Ez nagy segítség az ügyfelekhez gyakran kijáró munkatársaknak, és lehetővé teszi a cégeknek, hogy alkalmazottaik egy-egy napot otthonról dolgozzanak.
Kis kockázat, mérhető eredmények
Érdemes modern megoldásokba fektetni, hogy hatékonyak legyünk, és ne adminisztrációval, információk utáni kutatással teljen el a nap, hanem értékteremtő munkával. A MiniCRM könnyen kezelhető, bárhonnan elérhető ügyfélkezelési megoldás. Bevezetése és működésének elsajátítása nem tart hónapokig, költséghatékony, és nem csak a teendőkezelésben nyújt segítséget, az automatizálható értékesítési folyamatok mellett marketing- és ügyfélszolgálati támogatást nyújt, biztosítja a számlázást.