A koronavírus miatt sok helyen vezették be a home office-t melynek köszönhetően nem csak a nemzetközi megbeszélések, de a korábban akár irodán belül is lebonyolítható meetingek is az online térbe kerültek. Hasonlóan nagy teret kapott a távoktatás, amelyhez szintén szükséges valamilyen, sok embert egyszerre kezelni képes kommunikációs szoftver. Ennek a folyamatnak az egyik nagy nyertese a Zoom, mely egy közepesen ismert vállalatból a világ egyik legismertebb videokonferencia cégévé nőtte ki magát. Az cég viszont nem áll meg itt: jelenleg állítólag olyan szolgáltatásokkal fejlesztésével van elfoglalva, mellyel a Cisco, a Google és a Microsoft sarkára léphetnek.
Egy belső informátor szerint hamarosan saját naptár és levelezőrendszer kerülhet a Zoom alkalmazásba, melynek köszönhetően a megbeszélések sokkal könnyebben lebonyolíthatóvá válnak, hiszen nem kell külsős szolgáltatásokat bevonni a szervezéshez. A meetingen szó esik valamilyen határidőről, esetleg a következő videós konferencia időpontjáról? A legegyszerűbb, ha "csomagon belül" azonnal bekerül az időpont a naptárba. Ugyanígy, ha elhangzik a "küldd már át azt a diasort, amit az előbb mutattál meg képernyőmegosztással" kérés, ezt is az appból kilépve egy jövőbeni új gomb megnyomásával lehetne megoldani.
A számok most azt mutatják, hogy a Zoom sikere töretlen, lévén idáig 3,5 billió percnyi meetinget folytattak le ezen keresztül (a Google Meet csak 1 billiónál jár), és 300 millió meeting résztvevőt kezelnek naponta. A vállalatnak azonban gondolnia kell arra is, hogy mi lesz, ha véget ér a járványhelyzet, márpedig ekkor a céges felhasználókat kell igazán megtartaniuk.
Ez pedig úgy megy, ha a puszta videokonferenciák helyett az irodai szoftverek teljes rendszerét képesek felkínálni a cégeknek, ahogy teszi azt a Slack, a Cisco WebEx, a Microsoft Teams vagy a Google G Suite és a Meet. Erre a vonatra jelenleg sokan szeretnének felülni, tehát a Zoomnak nem lesz könnyű dolga, még úgy sem, hogy a meetingek terén sok céggel szemben van lépéselőnyük.
Ha a Zoom vezetése úgy is dönt, hogy megmaradnak a lakossági, illetve kisebb vállalkozások szintjén, a naptár és az e-mail akkor is nagyon hasznos lehet, hiszen mindig könnyebbség, ha minél több feladatot tudunk lebonyolítani egy adott ökoszisztémán belül.