Nuvias Csoport néven a Rigby Private Equity (RPE) július elején a tulajdonában lévő cégeket összefogó holdingvállalatot hozott létre, amely különlegesen magas hozzáadott értéket képviselő disztribútori szolgáltatásokat kínál az Európát, Közel-Keletet és Afrikát magában foglaló térség egészében. A Wick Hill és a Zycko így a továbbiakban a Nuvias Csoport részeként folytatja tevékenységét. A szervezeti átalakítással járó változásokról és a további tervekről, stratégiáról Helge Scherffet, a Nuvias Csoport közép-európai alelnökét, az igazgatótanács tagját kérdeztük.
Computerworld: Kiélezett a verseny az értéknövelt disztribútori szolgáltatásokat adó cégek között régiónkban - az Ingram Micro például februárban vásárolta fel az RRC közép-kelet-európai üzletágát, hogy azután maga is akvizíció tárgyává váljon, és a kínai Tianjin Tianhai tulajdonába kerüljön. Meglátása szerint milyen trendek formálják jelenleg az értéknövelt disztribútori szolgáltatások piacát, a szállítók, a viszonteladók és a felhasználók változó igényei miként hatnak az értékesítési csatornák fejlődésére?
Helge Scherff: Tanúi lehetünk, hogy a különböző innovatív technológiák iránt milyen ugrásszerűen nő a kereslet a piacon. A hálózatok és az infrastruktúrák ugyanakkor egyre összetettebbekké válnak, ezért nagyobb szerephez jutnak az értéknövelt szolgáltatások is, amelyek hozzásegítik a felhasználókat a komponensek zökkenőmentes összehangolásához, hatékony és jövőbiztos működtetéséhez. A disztribútoroknak és a viszonteladóknak ehhez szerteágazó, mégis mélyreható tudást és tapasztalatot kell felhalmozniuk. A közelmúlt akvizíciói mutatják, hogy a megalapozott jelenléttel bíró értéknövelt disztribútorok milyen lépéseket tesznek a portfólió bővítése és a sokrétű igények lefedése érdekében, hozzájárulva ezzel a nagykereskedelmi piac konszolidálásához is. Az ilyen disztribútorok által kínált értéknövelt szolgáltatások azonban gyakran következetlenek, és nem tudnak megoldást adni az ügyfelek problémáira. Ennek elkerülése érdekében a Nuvias kifejezetten "magas hozzáadott értékű disztribútorként" jött létre.
A szállítók, partnereik és a viszonteladók egyaránt a nemzetközi piacokon terjeszkednek, ezért olyan disztribútorra van szükségük, amely Európa-szerte és azon túl is következetesen magas színvonalú szolgáltatásokat kínál. A hálózatok és az infrastruktúrák növekvő komplexitása is olyan partnert követel, amely komolyan veszi az ügyfelek igényeit és valódi értéket ad szolgáltatásain keresztül.
CW: A Nuvias Csoport létrehozásával az RPE - Paul Eccleston vezérigazgató szavaival - páneurópai disztribúciós platformot kíván kiépíteni. A csoport két pillére, a Wick Hill és a Zycko továbbra is különálló szervezetként folytatja tevékenységét a Nuvias márkanév alatt. Hogyan működik majd a gyakorlatban ez a stratégia az EMEA-térség különböző alrégióiban? Hogyan fogadták a szállítók és a viszonteladók a döntést, mi fog számukra változni a napi munka szintjén?
HS: Szervezetileg a két vállalat meglévő ügyfeleivel együtt ugyanúgy fog működni, mint eddig, belátható ideig ez így is marad. A szállítók és viszonteladók számára azok a közös szolgáltatások adják majd a legnagyobb előnyöket, amelyeket a Nuvias égisze alatt hozunk létre. A Wick Hill és a Zycko tudásának és kompetenciáinak összeadásával még jobb minőséget, kimagasló hozzáadott értéket adunk ügyfeleinknek már jelenleg is kiváló szolgáltatásaink által. Együttműködésünk lehetővé teszi továbbá, hogy minden régióban egységesen magas színvonalú szolgáltatásokat adjunk, ebben a tekintetben nem lesz különbség a térségek között. A napi munka szintjén ügyfeleink ezt az egyedi igényeikre szabott, magas hozzáadott értékű szolgáltatásokon keresztül fogják megélni.
Aligha meglepő, hogy ennek ismeretében szállítóink és viszonteladóink visszajelzései túlnyomóan pozitívak voltak. Kedvezően fogadták, hogy a Nuvias létrehozásával tovább tudjuk növelni szolgáltatásaink hozzáadott értékét és területi lefedését is.
CW: A Nuvias Csoport jelenleg 40 szállítóval és több mint 5 ezer viszonteladóval dolgozik 13 országban. Közép- és hosszú távon milyen célokat tűztek maguk elé a területi lefedés növelésére, a portfólió bővítésére és új, magas hozzáadott értékű szolgáltatások bevezetésére nézve?
HS: Középtávú célunk, hogy piaci jelenlétünket körülbelül 20 országra terjesszük ki, és a helyi sajátosságok függvényében országonként 15-20 partnerrel dolgozzunk. Célunk egyrészt, hogy új piacokra lépjünk be, másrészt azokban az országokban, amelyekben már jelen vagyunk, erősíteni kívánjuk piaci pozíciónkat. Ezzel együtt partnereink számát egyik országban sem fogjuk 15-20 fölé növelni, mert meggyőződésünk, hogy túl nagy viszonteladói körrel nem tarthatnánk fenn következetesen szolgáltatásaink magas színvonalát. A minőséget részesítjük előnyben a mennyiséggel szemben.
Szolgáltatásaink portfólióját máris szélesítettük a mobilitás és a felhőalapú megoldások területén. Kiváló IT-biztonsági és infrastruktúra-kínálatunkon túl is keressük a bővülés lehetőségeit, mindig megőrizve az ügyfeleinknek adott, következetesen magas hozzáadott értéket.