Bár a döntéshozók több mint kétharmada úgy véli, hogy az alkalmazottak innovatívabbak az irodában, a munkavállalók kevésbé értenek egyet ezzel - derül ki a Vanson Bourne által a VMware megbízásából végzett felmérésből. Ötből kevesebb mint 3 alkalmazott véli úgy, hogy az irodában innovatívabbak.
A jelentés szerint a vállalkozások leggyakrabban az ügyfél-elégedettséget, a teljesítmény javulását, a bevétel növekedését és az ügyfélszerzést mérő mutatókat használják az innováció mérésére.
Minden vállalkozás innoválni akar, és minden technológiai vezető innovatív munkatársakat szeretne. Ez vezethet a vállalkozások számára az ügyfelek vagy a belső munkatársak jobb kiszolgálásához, a bevételek növeléséhez vagy a skálázási lehetőségekhez. De még ha mindenki egyugyanazon ötlet köré csoportosul is, az innováció a vállalati kultúra, az üzleti célok és az erőforrások alapján eltérően értelmezhető.
Míg egy nonprofit szervezet talán megdicséri a munkatársakat egy új partnerségi programötletért, más vállalkozások talán valami újszerűbbet szeretnének. Ez csak attól függ, hogy mire van szüksége a vállalkozásnak, és hogy milyen valószínűséggel tudja megvalósítani az ötletet.
Tori Paulman, a Gartner vezető elemzője szerint a technológiai vezetőknek, akik javítani akarják az innovációs szintet, a végcélokat szem előtt tartva kell kezdeniük. "Végső soron üzleti értéket akarnak felmutatni, ezért tisztában kell lenniük azzal, hogy mi az, amiért innoválnak. Inkrementális innovációra törekszenek a meglévő üzleti tevékenység javítását illetően, vagy radikális 'moonshot'-innovációt keresnek teljesen új üzleti modellekben?" - írta Paulman egy e-mailben.
A mérőszámok kombinációjának kiválasztása szintén fontos a teljes kép megismeréséhez. Az objektív célok, például az új bevételi források, a költségmegtakarítás és a teljesítménynövekedés csak a történet egy részét mondják el. A szubjektív mérések figyelembe vehetik, hogy mennyi időt kapnak az alkalmazottak az innovációra, és hogy a szervezet mennyi kockázatot hajlandó vállalni. Paulman azt javasolta, hogy a szubjektív méréseket 1-10-es skálán rangsorolják. Ha ezt rendszeresen megteszik, a szervezet Paulman szerint jobban megértheti az alapszintjét.
Bár a vállalkozások azt hihetik, hogy az alkalmazottak innovatívabbak az irodában, nem sok adat támasztja alá ezt a hipotézist "Az első lépés az olyan szervezetek számára, amelyek hatékonyabb innovátorokká szeretnének válni, hogy kikérdezik az innovációs erőfeszítések 'hol' és 'mikor' helyéről alkotott hiedelmeiket. A legtöbbünknek akkor vannak a legjobb, legkreatívabb ötletei, amikor elszakadunk a munkától, a zuhany alatt, futás közben, meditálva, kutyát sétáltatva" - mondta Paulman a CIODive szerint.