Huszonegy százalékos részesedéssel a teherautók és az autóbuszok adják az ausztrál közlekedés gázkibocsátásának második legnagyobb szeletét. Az állami kormányzatok ezért Ausztrália-szerte az alacsony kibocsátású közlekedésre történő átállást szorgalmazzák. Új-Dél-Wales célja például, hogy 2030-ra 8300 buszt számláló, teljes flottáját kibocsátásmentessé teszi.
A Siemens Sicharge UC rendszere 50-től 600 kilowattig a teljes teljesítménytartományt lefedi, és akár 1000 volt feszültségen is működtethető, ami optimális rugalmasságot biztosít az elektromos buszpályaudvarok kialakításához.
"Tekintettel arra, hogy a töltő infrastruktúrák technológiája gyorsan változhat, a helyi gyártóknak érdemes olyan élenjáró szállítóval dolgozniuk, mint a Siemens" - mondta Scott Dunn, a Custom Denning ügyvezető igazgatója.
A Siemens okos depófelügyeleti megoldása a töltés intelligens ütemezését is lehetővé teszi. A közlekedési vállalatok így az éjszakai, alacsonyabb tarifákból származó előnyöket kiaknázva biztosíthatják, hogy a reggeli üzemkezdésre minden elektromos autóbuszuk elérje a megcélzott töltöttségi szintet.