Az „Ügyfélszolgálatok és kintlévőségkezelés a működésfejlesztés célkeresztjében” címmel megrendezett üzleti találkozóján Illés József, a Qualysoft Informatikai Zrt. üzletfejlesztési igazgatója elmondta, hogy a két téma, az ügyfélszolgálat és a kintlévőségkezelés témaköre az ügyfélkezelés kapcsán került egyszerre a terítékre. Az igazgató szerint: "a jelenlegi helyzetben quick and dirty, azaz gyorsan és egyszerűen kivitelezhető, éven belül megtérülő megoldásokat kell kínálni a két szektor, a pénzügyi és a nagy ügyfélszolgálatokat üzemeltető vállalatoknak ahhoz, hogy átvészelhessék a következő egy-két évet. Ez praktikusan azt jelenti, hogy segíteni kell tudni a két szektor szereplőit abban, hogy a már meglévő erőforrásaikat hatékonyabban tudják felhasználni". Az erőforrások közül a legfontosabb az ember, illetve az, hogy hogyan lehet az alkalmazottak munkáját megszervezni, hogy hatékonyabb legyen például egy ügyfélszolgálat. Ezen a területen például sok szöveges tartalommal dolgoznak az ügyintézők és ha ezen dokumentumokban való keresés hatékonyságát a Content Cruiser tartalomnavigációs rendszer az eredeti idő akár 90 százalékkal csökkentheti, ami óriási kapacitás tartalékokat tud felszabadítani olyan területen, ahol esetleg nem is számítottak rá - mondott egy példát Illés arra, milyen eszközökkel tudják segíteni a két szektor vállalatait. Hozzátette, hogy ugyancsak képesek hanganyag intelligens feldolgozására, értelmezésére, amely komoly üzleti előnyt nyújthat, például az ügyfélszerzésben és megtartásban azoknak a társaságoknak, amelyek alkalmazzák azt. A találkozón elhangzott, hogy a csalások felderítése nyomán növekvő számú per indul, s a késedelmes napok számának alakulása még mindig növekedést mutat. A jövedelmek reálértékének alakulásából az következik, hogy ezek a tendenciák nem változnak a közeljövőben. Illés József a kintlévőségkezelési kihívásaival kapcsolatban bemutatta, milyen új megoldásokkal lehet az ügyfeleket rábírni a fizetésre az early collection szakaszban, hogyan lehet észrevenni, ha nem érdemes tovább fenntartani egy szerződéses állapotot, hogyan vessünk be „olcsóbb” folyamatokat, miként teremthető meg a cég érdekeit szolgáló érdekeltségi rendszer egyensúlya a vállalati folyamatokban. http://www.qualysoft.hu
Qualysoft megoldások
Van megoldás az ügyfélszolgálatok hatékonyságának növelésére és a kintlévőségek kezelésére A válság elhúzódása miatt növekszik a kintlévőségi folyamatokban érintett ügyfelek száma, növekedik a követelések értéke, s több nagyobb összegű követelés kezelését kell megvalósítani mint korábban - hangzott el a Qualysoft Pénzintézeti Üzleti Reggelijén.