Oracle openworld konferencia, San Francisco

|

Az Oracle tanulmánya szerint a mobiltelefon-felhasználók nyitottak az új technológiákra, választásukat azonban még mindig a szolgáltatás minősége és ára befolyásolja. A felhasználók úgy vélik, a mobil technológiában határtalan lehetőségek rejlenek. Várakozásaik szerint belátható időn belül a hitelkártyát, kocsikulcsot és számítógépet a mobiltelefon váltja fel.

Hírösszefoglaló: Az Oracle a tegnapi napon beszámolt „Hív a jövő – A mobil kommunikációban rejlő lehetőségek” című felmérésének eredményeiről. Az összesen 3000 mobiltelefon-felhasználó bevonásával készült nemzetközi kutatás a résztvevők mobiltelefon-használati szokásait és mobiltelefonokkal kapcsolatos megítélését, új technológiákkal (így például mobiltelefonos alkalmazásokkal és a telefonra küldött hirdetésekkel) szembeni nyitottságát, valamint a legújabb generációs mobil kommunikációval kapcsolatos elvárásait vizsgálta. Főbb eredmények: A többség elégedett, de adott esetben váltana. Noha az előfizetők 82 százaléka meg van elégedve jelenlegi szolgáltatójával, a mobilpiacon komoly verseny várható: a felhasználók 77 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a kedvezőbb ár esetén hajlandó lenne szolgáltatót váltani. Emellett 83 százalékuk nem zárkózott el a hagyományostól eltérő távközlési szolgáltatóktól – így például a Sonytól vagy a Facebooktól – sem, amennyiben azok a megszokotthoz hasonló minőségű és árú szolgáltatásokat kínálnak. A fogyasztók korlátlan adatforgalomra vágynak. Míg egyre több mobiltelefon-társaság kínál különböző felhasználható adatmennyiségeket tartalmazó konstrukciókat, az előfizetők még mindig a korlátlan adatforgalmat részesítik előnyben, és hajlandók megfizetni. A megkérdezettek 61 százaléka a korlátlan adatforgalomért 7 százalékkal, 59 százalékuk a korlátlan SMS-ezésért pedig 5 százalékkal fizetne többet. A felhasználók szerint a mobil technológia meghatározó szerephez jut a jövőben. A mobiltelefon öt éven belül a válaszadók 54 százaléka szerint a GPS-készüléket, 31 százaléka szerint a hitelkártyát, 24 százaléka szerint pedig a kocsikulcsot is fel fogja váltani. A mobiltelefon lehetséges jövőbeli felhasználási területei között említették még a videochatet, a fizetett tartalmak több képernyős megjelenítését, az internetes információk vonalkód segítségével történő elérését, valamint a háztartási energiafelhasználás nyomon követését. A szolgáltatók új bevételi lehetőségekkel számolhatnak. A felhasználók 64 százaléka kész hirdetéseket fogadni telefonján árkedvezményekért vagy extra szolgáltatásokért cserébe. Az új bevételi forrást elsősorban a fiatalabb korosztály jelenti, hiszen a 18 és 33 év közötti előfizetők háromszor akkora valószínűséggel használják telefonjukat szórakozásra és kétszer akkora valószínűséggel személyi számítógépként, mint a 46 és 64 év közöttiek. A szolgáltatóknak megoldást kell találniuk az adatvédelmi problémákra. Számos felhasználó a személyes adataival kapcsolatos aggályok miatt nem aknázza ki a mobiltelefonos alkalmazások és tartalmak egyre szélesebb köre által nyújtott előnyöket. A megkérdezettek mindössze egyharmada lenne hajlandó helyfüggő hirdetéseket fogadni telefonján, a többi válaszadó adatvédelmi okokra hivatkozva elutasította ezt a lehetőséget. A tanulmány teljes szövege, amely kitér a mobiltelefon-használati és -vásárlási szokásokra, a szolgáltatóváltás indokaira, a csomagban értékesített szolgáltatások iránti keresletre, valamint a világ különböző térségei közötti legfontosabb különbségekre is, az Oracle Communications Facebook-oldalán (www.facebook.com/OracleCommunications), valamint az alábbi címen érhető el: http://bit.ly/bdXnL1. --------------- Támogató idézetek „A kommunikációs szolgáltatók a piaci versenyelőny megszerzése érdekében folyamatosan újabb és újabb technológiai áttörésekre törekszenek. Az Oracle »Hív a jövő – A mobil kommunikációban rejlő lehetőségek« című tanulmánya a fogyasztók véleményét és hozzáállását mutatja be. A tanulmányból kiderül, hogy noha a felhasználók nyitottak az újabb és újabb technológiákra, a szolgáltató kiválasztása és a szolgáltató iránti hűség szempontjából még mindig az ár és a megbízhatóság a meghatározó. Az új, innovatív tartalmak és a legkorszerűbb alkalmazások mellett a szolgáltatóknak arra is figyelniük kell, hogy az alapvető funkciók, mint például a szolgáltatások aktiválása, biztosítása és kiszámlázása zökkenőmentesen, hibátlanul és kellő gyorsasággal történjen” – fogalmaz Bhaskar Gorti, az Oracle Communications első alelnöke és ügyvezetője. ------------- Háttéranyagok Az Oracle Communications Az Oracle Communications a YouTube hálózatán Az Oracle Communications a Delicious hálózatán Az Oracle Communications a Facebook hálózatán Az Oracle Communications a Twitter hálózatán Az Oracle Communications a LinkedIn hálózatán --------------- Az Oracle Communications Az Oracle a világ egyetlen olyan szoftver- és rendszerszolgáltatója, melynek technológiai megoldásai a hálózatüzemeltetői szintű szerverektől, adattárolási eszközöktől és informatikai infrastruktúráktól az üzleti működés szempontjából kulcsfontosságú és üzemi támogatást biztosító rendszereken keresztül a szolgáltató platformokig, valamint az üzleti adatelemző alkalmazásoktól a kiskereskedelmi értékesítési pontokhoz kifejlesztett megoldásokon át egészen a több mint két milliárd mobiltelefonon és kézi eszközön futó Java platformig a távközlési iparág valamennyi szegmensét lefedik. Az Oracle a világ 100 vezető szolgáltatójának nyújt segítséget új üzleti modellek kidolgozásában és az ezek által nyújtott lehetőségek kiaknázásában, az erős, értékes ügyfélkapcsolatok kiépítésében, valamint működésük optimalizálásában. További információk a http://www.oracle.com/us/industries/communications/index.htm oldalon olvashatók. Röviden az Oracle-ről Az Oracle (NASDAQ: ORCL) az átfogó, nyílt forráskódú és integrált üzleti szoftverek és hardverrendszerek világviszonylatban legnagyobb szállítója. A cégről az oracle.com webhelyen kaphat bővebb felvilágosítást. Védjegyek Az Oracle és a Java név az Oracle Corporation és/vagy társult vállalatai bejegyzett védjegye. Az egyéb nevek tulajdonosaik védjegyei lehetnek.## Kapcsolattartó Kerekes Anita regionális pr menedzser 224-1783 anita.kerekes@oracle.com

0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.