Mindez összhangban van a számítási felhő világának aktuális optimalizációs trendjével. És persze ki ne szeretne időt és pénzt megtakarítani? Vegyük tehát közelebbről szemügyre ezt a trendet, és vizsgáljuk meg, beváltja-e a hozzá fűzött reményeket.
Mi az a robotalapú folyamatautomatizáció?
A robotalapú folyamatautomatizáció (RPA) lényege, hogy a manuális és mindennapos munkafeladatokat szoftveres robotok létrehozásával automatizálják. A felhasználók az alkalmazáson belül konfigurálhatják a különféle repetitív feladatok (információfeldolgozás, ‑alkalmazás, -generálás és -továbbítás) automatikus elvégzését. Egy RPA-botot például be lehet programozni arra, hogy a válaszokat megkeresve ellássa az első szintű ügyélszolgálati feladatokat; vagy adatokat másoljon le és illesszen be egyik rendszerből a másikba a számlázás, a költséggazdálkodás és a visszatérítések támogatására. Az IBM videója gyakorlati példán keresztül mutatja be ezt a folyamatot.
Ráadásul az RPA-eszközök felkészíthetők arra, hogy becsüljék meg a jövőbeni eredményeket. Sok felhasználó nagyra értékeli az RPA diszkrét jellegét és azt, hogy a korábban telepített rendszerek működésének zavarása nélkül integrálható az infrastruktúrába.
Hogyan használható a robotalapú folyamatautomatizáció?
A Walmart, az AT&T és a Walgreens már megkezdték az RPA használatát. A Walmart informatikai vezérigazgató-helyettese, Clay Johnson elmondása szerint cégüknél sokféle folyamat automatizálásához alkalmazzák az RPA-botokat: a dolgozói kérdések megválaszolásától kezdve az auditdokumentumok hasznos információinak kinyeréséig. Az American Express Global Business Travel informatikai vezérigazgató-helyettese, David Thompson elmondta, hogy vállalatánál a repülőjegyek lemondásának és a kapcsolódó visszatérítés elindításának automatizálására használják az RPA-t. Thompson az automatikus átfoglalási javaslatok nyújtására és a cégen belüli egyes költséggazdálkodási folyamatok automatizálására szeretné kiterjeszteni az alkalmazást.
A számítási felhő és az IT szempontjából specifikusabb alkalmazás az RPA automatikus szoftvertesztelésre való használata. Ha több alkalmazást kell tesztelni, maga a munka pedig monoton, az RPA kiválthatja a tesztelésre fordított élő munkaerőt. Az RPA ezen túlmenően régi monolit rendszerek olyan folyamatainak automatizálására is felhasználható, ahol nem érdemes fejlesztői időt fordítani a frissítésre. Így a régi folyamatok automatikusan futnak, miközben a fejlesztők az új mikroszolgáltatási rendszeren dolgoznak.
Valóban a robotalapú folyamatautomatizálás a legjobb módszer a költségszabályozás automatizálására?
Egy friss tanulmány szerint nem minden automatizációs feladat valósítható meg az RPA-val: a szervezetek mindössze 3 százalékának sikerült igazán magas szintre skáláznia a robotalapú folyamatautomatizációt. A Gartner is a "felfokozott várakozások csúcsára" helyezte az RPA-eszközöket a mesterséges intelligenciáról készített tavalyi Hype Cycle útmutatóban - ami arra int, hogy ezen a területen valóban több a felhajtás, mint a tényleges lehetőség.
Akkor mi a helyzet az idő- és pénzmegtakarítással? Ha cége dolgozói sok időt töltenek olyan repetitív feladatokkal, amelyek csak kis mértékben vagy nem igényelnek döntéshozást, akkor valószínűleg érdemes foglalkozni a robotalapú folyamatautomatizálással. Az is fontos, hogy ezzel az automatizálható feladatokra (pl. programírás) fordított fejlesztői idő is felszabadul, így a szakemberek arra összpontosíthatnak, hogy értéket teremtsenek a vállalatuk számára.
A komplex és hosszú távú automatizációhoz azonban jobb megoldást kínálnak a célszoftverek. Ha a piacon már létezik az Önök automatizációs igényeinek megfelelő megoldás, az valószínűleg jobban működik majd, mint az RPA, mivel nem lesz szükség bevezető időszakra a botok programozásához, és nem kell gyakran módosítani a folyamatokat, mint számos RPA-botnál. Tehát hosszabb távon mindenképpen ez az életképesebb megoldás.
Fujitsu Magyarország
A cikk eredetileg a ParkMyCloud oldalon jelent meg.
A szerző Jay Chapel, a Business2Community tagja. Az írás szerzői jogi licencét a NewsCred kiadói hálózat kezeli. A kapcsolódó kérdéseket a legal@newscred.com e-mail-címre küldje!