Ugyanakkor úgy érzik, hogy a vállalati IT-háttér nem támogatja őket, nem elég biztonságos, és gyakori szolgáltatási hibáival akadályozza az eredményes munkavégzéshez szükséges információk elérését - derül ki a Fujitsu friss felméréséből. A szakképzett dolgozók iránti kereslet erősödésével ugyanakkor napjaink munkahelyei nem tudják kielégíteni a munkaerő elvárásait.
Az összes megkérdezett dolgozó közel fele (46%) kifejezetten úgy nyilatkozott, hogy jelenlegi munkahelye gyengén teljesít a fontos készségekkel rendelkező szakemberek toborzása és megtartása terén. A Pierre Audoin Consultants (PAC) piackutató vállalat által a Fujitsu megbízásából készített felmérés azt vizsgálta, milyen kihívásokkal szembesülnek a fejlődő vállalatok a munkaerőpiacon.
Az eredményekből kiderül, hogy nem minden cég rendelkezik megfelelő kultúrával, munkakörnyezetre vonatkozó szabályzatokkal és technológiával ahhoz, hogy biztosítsák dolgozóik hatékony munkavégzését, illetve képesek legyenek a jövőben magukhoz vonzani a tehetséges szakembereket. A dolgozók MI-támogatásra, egészségesebb munka-magánélet egyensúlyra és produktívabb munkavégzési lehetőségekre vágynak Miközben a munkavállalók úgy érzik, legalább olyan keményen (45%) vagy keményebben (47%) dolgoznak, mint két évvel ezelőtt, a válaszadók több mint 40%-a tényleges produktivitása stagnálásáról vagy romlásáról számol be.
Talán ez az oka annak, hogy válaszadók többsége pozitív tényezőként tekint a mesterséges intelligenciára - felismerve, milyen értékes segítséget nyújthat az MI a munkahelyi produktivitás javításában. A résztvevők több mint 80%-a gondolja úgy, hogy a digitális virtuális asszisztensek vagy alkalmazkodó felhasználói élmény formájában megtapasztalt mesterséges intelligencia pozitív hatást fog gyakorolni munkájára. És nemcsak a digitális kor szülöttei állnak készen az MI alkalmazására - a pozitív hozzáállás az alapszintű és fejlettebb digitális képességekkel rendelkező munkavállalókra egyaránt jellemző. A munkaidő növekedésével a munkavállalók keresik a lehetőséget a munka és a magánélet jobb összehangolására. Ehhez hozzájárulhat a rugalmas munkaidő és munkamódszerek bevezetése, ami a megkérdezettek több mint fele (53%-a) szerint "nagyon fontos" a produktivitás növelése szempontjából. Ugyanakkor a válaszadók több mint egyharmada (35%) csupán épp megfelelőnek vagy gyengének minősítette munkaadója képességét az egészséges munka-magánélet egyensúly támogatására. Szintén fontos eredményességnövelő tényezőként említették az ösztönző és egészséges munkakörnyezetet (49%) és a megfelelő produktivitásfokozó eszközök rendelkezésre bocsátását (40%).
"Az IT cégen belüli konzumerizálódásával egyre jobban elmosódik a munka és a magánélet közötti határvonal. Ha ezt felismerve az emberek érdekeit állítjuk a középpontba, és felszereljük őket a munkájuk elvégzéséhez szükséges, megfelelő eszközökkel, problémamentesebb lesz a határvonal eltűnése. Szeretnénk úgy elősegíteni a jobb eredmények elérését, hogy közben a társadalomra is nagyobb hatást gyakorlunk, és kézzelfogható értéket teremtünk ügyfeleinknek - mutatott rá Robin Lipscomb, a Fujitsu EMEIA digitális technológiai szolgáltatásokért felelős divíziójának stratégiai vezetője.
"Az eredményekből kiderül, hogy napjaink munkahelyei és munkagyakorlata sok esetben még mindig akadályozzák a munkavállalókat a maximális produktivitás elérésében. A vállalatoknak több figyelmet kell fordítaniuk az eredményesebb munkavégzésre: rendbe kell tenniük adataikat és folyamataikat, hogy dolgozóik a kívánt helyen és időben férjenek hozzá a munkájukhoz szükséges információkhoz. Megfelelő alapok és technológia birtokában szinte végtelenek a produktivitás növelésének lehetőségei, a kontextus- és helyalapú alkalmazkodó használati élmény biztosításától kezdve az intelligens segítségnyújtáson át az egyén igényei szerint tökéletesen testre szabott szolgáltatások létrehozásáig. Az ilyen megoldások segítségével könnyebb megtartani a tehetséges munkatársakat a rendkívül éles munkaerőpiaci versenyben" - nyilatkozta Nick Mayes, a PAC kutatási vezetője és vezető elemzője.
A Fujitsu arra számít, hogy a közeljövőben a dolgozók nagyobb hangsúlyt fektetnek majd munkájuk és magánéletük jobb összehangolására. Az MI, a gépi tanulás és a robotalapú folyamatautomatizációs technológiák szélesebb körű elterjedésével a munkavállalók elvárnak majd bizonyos alapvető automatikus folyamatokat munkáltatójuktól, például a munkahelyi beilleszkedést segítő (onboarding) és a szolgáltatáskérési folyamatok automatizálását. A tehetséges munkatársakért folytatott versenyből azok a vállalatok kerülnek ki győztesen, és azoknak sikerül magukhoz vonzaniuk és megtartaniuk a hozzáértő szakembereket, amelyek képesek megteremteni az elvárt egyensúlyt. Emberközpontú szemléletével a Fujitsu kiváló pozícióból biztosítja ügyfeleinek a modern, rugalmas és személyre szabott munkahely kialakításához szükséges szolgáltatásokat, ökoszisztémákat és technológiákat.