A digitális ikerszimuláció eddig főként az ipar kiváltsága volt: használatával egy-egy gép működése, az apró részletek is modellezhetőek a virtuális térben, és elegendő csak a tesztek során legjobbnak minősülő verziót legyártani a valóságos környezetben. Így komoly erőforrásokat tudnak megtakarítani például az autóipar vagy az intralogisztika szereplői.
Az e téren felhalmozott tudást most a kulturális területre viszi a Siemens: olyan megoldást fejlesztett ki, melynek segítségével tökéletesen modellezhetőek a nagy rendezvényterek akusztikai jellegzetességei. Segítségével a szervezők előzetesen tudják tesztelni a színpadra tervezett zenekari formációkat, valamint azt, hogyan változik az akusztika a különböző térbeli konfigurációkban, tehát például hogyan befolyásolja a hallgatási élményt az akusztikai panelek hozzáadása. Így anélkül meg lehet tervezni a legjobb akusztikai beállítást, hogy akár egyetlen hangot lejátszana a zenekar.
Az egyes rendezvényterek 3D-s modellezéséhez a Sound of Science alkalmazás az impulzusválasz-mérések és a sugárkövetés kombinációját használja. A hanghullámok ugyanis eltérően verődnek vissza különböző anyagú felületekről: a betonfalról visszaverődő hangok másképp reagálnak, mint azok, amelyek szőnyegre csapódnak, vagy közvetlenül a fülbe jutnak. Ennek eredményeképpen a szimuláció képes reprodukálni a koncerttermek egyedi hangspecifikációját, más szóval akusztikai DNS-ét. Így előre felmérhető, hogy az adott konfiguráció mellett hogyan fognak terjedni a hangok az adott helyszínen.
A megoldást a kulturális világ néhány partnere számára ingyenesen teszi elérhetővé a Siemens. Az alkalmazás az egyik legnagyobb klasszikus zenei fesztiválon, a több mint 100 éves múltra visszatekintő Salzburgi Ünnepi Játékokon debütál, ahol a technológiai vállalat további megoldásai is szolgálatot teljesítenek, például az épületautomatizálás és a biztonság területén.