Az utóbbi húsz évben gyártott Volkswagenek millió simán feltörhetők egy olyan technikával, ami az autók távirányítós rendszerének sebezhetőségére épül, jelentették be angol és német kutatók az austini USENIX biztonsági konferencián.
Az 1995 óta készített VW-k legtöbbjéhez tartozik egy mesterkulcs, ami lehetővé teszi az ajtó távirányítós nyitását-csukását, és ez kinyerhető a firmware-ből. Önmagában még kevés lenne az ajtó kinyitásához, mert a mesterkulcs csak a kocsi távirányítója által generált egyedi kóddal kombinálva működik, a kutatóknak azonban ezt is sikerült megszerezniük egy alig 40 dolláros rádiós berendezéssel.
Az eszközzel lehallgatták az autó távirányítójának jelét: ezt visszafejtve klónozták a távirányítót, és kinyitották az ajtót. A módszert VW Jetta, Golf és Passat, valamint Audi A1 modelleken tesztelték (utóbbit szintén a VW gyártja). A kutatás sokmillió autót érint, és jónéhány rejtélyes autólopásra adhat magyarázatot
A Volkswagen már dolgozik a javításon. Ám nincs könnyű dolga, mert költséges firmware-frissítésre lesz szükség, ami időbe telik.