A flamand regionális kormányzat kénytelen volt bocsánatot kérni a Thalys vasúttársaságtól, miután 20.000 címre küldtek ki a nevükben adathalász emailt egy IT-biztonsági gyakorlat során.
A kormányzat alkalmazottainak küldött levél egy foglalás-megerősítést tartalmazott, amiben felhívták a címzettek figyelmét, hogy a Brüsszel-Párizs járatra, és egy elegáns szállodába történt, mintegy 20.000 euróba kerülő foglalásuk sikeres volt, és három napon belül megterhelik az összeggel a bankkártyájukat, hacsak nem küldik el kártyaadataikat a lemondáshoz.
Az alkalmazottak többsége természetesen nem küldte el a kívánt adatokat, hanem hívogatni kezdte a vasúttársaságot, üvöltözve annak mit sem sejtő dolgozóival. Ugyanis a Thalys nem értesült a gyakorlatról, így fel sem tudta készíteni call centerének alkalmazottait. Ráadásul egyesek a rendőrségen is feljelentést tettek.
„Megpróbáltuk minél valóság hűbbé tenni a levelet, felhasználtuk a Thalys logóját pedig nem kaptunk rá engedélyt” – mondta a kormányzat egyik vezető beosztású alkalmazottja hozzátéve, azóta bocsánatot kértek a vállalattól.
A nagyobb szervezetek, kormányzatok alkalmazottainak biztonsági felkészítése természetesen fontos feladat, de a történet jól példázza, mennyire oda kell figyelni egy ilyen gyakorlat során.