Közismert, hogy bizonyos webhelyek és appok a processzor teljesítményét saját szolgálatukba állítva kriptovaluta bányászására használják mobilunkat, lemerítve az akkumulátort, és komoly adatforgalmat generálva a kontónkra.
Nemrég fény derült rá, hogy a hirdetéseknél is létezik egy hasonló csalási technika, amelynek segítségével az erőforrásigényes videohirdetéseket egyes androidos appokban a hagyományos banneres reklámok mögé rejtik el.
Nem az appok fejlesztői felelősek az álnok trükkért: ők maguk is meglepve fogadták a felhasználók panaszait, hogy appjaik indokolatlanul fogyasztják a telep energiatartalékait, és tetemes részt kiharapnak netes adatkeretükből. Mint kiderült, a hirdetési hálózatokat, amelyekkel szerződésben állnak, meghekkelték a reklámbizniszben érdekelt csalók.
A visszaélés nem csak a fogyasztóknak okoz kárt, a csalók ugyanis olcsó banneres hirdetésekért fizetnek, amelyeket aztán drága videós hirdetésekkel töltenek meg.
A technika neve ad-staching (reklám-stószolás), és havonta dollármilliókat jövedelmez az érintetteknek.