A fogyasztóknak azt tanácsolják, hogy távolítsák el a Google Chrome-ot mobil eszközeikről, miután a keresőóriás a hírek szerint kényes felhasználói adatokat osztott meg más technológiai cégekkel és webhelyekkel a fogyasztók tudta nélkül - írja a Forbes.
Egy kiberbiztonsági szakértő szerint - állítja a Forbes - azoknak a fogyasztóknak, akik valóban meg akarják védeni a magánéletüket, érdemes lenne eltávolítaniuk a Google Chrome-ot az androidos készülékeikről. Tommy Mysk a Forbesnak arról beszélt, hogy a keresőóriás egy bizonyos adathalmazt gyűjt a telefon gyorsulásmérője segítségével.
Ez a funkció állandóan be van kapcsolva, és többek között a felhasználók tartózkodási helyétől, életmódjától és ízlésétől kezdve az egészségi állapotáig sok mindenről szolgáltat adatokat. A kiberbiztonsági szakértő kiemelte, hogy mivel a funkció alapértelmezés szerint be van kapcsolva az alkalmazásban, a felhasználók által a Google Chrome-on megnyitott összes weboldal gyűjtheti ezt az adatkészletet, még akkor is, ha a felhasználók a böngésző inkognitó módját használják.
A kutatásra reagálva a Google a következőket mondta a portálnak: "Szándékosan korlátozzuk a Chrome-ban a mozgásérzékelők felbontását, és 2019 óta vannak olyan vezérlőelemek, amelyek lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy a webhelyek teljesen letiltsák az eszköz mozgásérzékelőinek elérését. Komolyan vesszük a felhasználók biztonságát és adatvédelmét, és folyamatosan dolgozunk a Chrome biztonságának és adatvédelmének javítására szolgáló új módszereken".
Mysk az interjúban megemlítette, hogy a fogyasztók számára a legbiztonságosabb, ha eltávolítják a Google Chrome-ot az androidos készülékeikről. Azok azonban, akik ezt nem akarják megtenni, korlátozhatják a vállalat által begyűjtött adatokat azzal, hogy kikapcsolják a lépésszámlálót az alkalmazásból.
"Az információbiztonság ökölszabálya, hogy a személyes adatokat védeni kell. A gyorsulásmérőhöz való hozzáférést is védeni kell" - figyelmeztet Mysk.
A Forbes pedig arra figyelmeztet, hogy a Chrome a világ legnépszerűbb böngészője, amelyet a webkövetés 75 százalékát irányító entitás, a világ legnagyobb digitális hirdetési óriása irányít. A matek egyszerű. Amíg a felhasználók olyan döntéseket nem hoznak, amelyek az adatvédelmet helyezik előtérbe, addig nem számíthatunk semmi változásra.